X (توییتر) ظاهرا تبلیغات منتشرشده در پلتفرم خود را به‌درستی برچسب‌گذاری نمی‌کند و این موضوع شاید آن را در معرض تحقیقات سازمان رگلاتوری FTC قرار دهد. اخیرا گزارش‌های درباره ظاهر شدن تبلیغات بدون برچسب‌گذاری در تایملاین کاربران X وجود داشته است.

طبق این گزارش‌ها، کاربران توییتر پست‌های تبلیغاتی زیادی مشاهده کرده‌اند که فاقد برچسب «تبلیغ» بوده‌اند. این پست‌ها را فقط با کلیک کردن روی منوی سه نقطه در کنار توییت می‌توان تشخیص داد که تبلیغ هستند.

این پست‌های تبلیغاتی باعث عصبانیت کاربران شده‌اند و آن‌ها به اشتباه فکر کنند که این پست‌ها متعلق به اکانت‌هایی هستند که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند. این موضوع همچنین ممکن است نظر سازمان FTC را برای انجام تخقیقات بیشتر جلب کند. Nandini Jami از گروه Check My Ads، نمونه‌هایی از این تبلیغات بدون برچسب‌گذاری را در حساب توییتری خود منتشر کرده است و از کاربران X خواسته است تا نمونه‌های مشابه را گزارش کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا نمایش تبلیغات بدون برچسب، به خاطر مشکلات فنی است یا یک تغییر جدید در پلتفرم X. گفتنی است درآمد تبلیغاتی توییتر از زمان خرید آن توسط ایلان ماسک با کاهش شدیدی مواجه شده است. ماسک گفته است که درآمد تبلیغاتی این شرکت حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به‌تازگی دو تا از مدیران ارشد نظارت توییتر از این شرکت جدا شده‌اند که این موضوع باعث نگرانی تبلیغ‌کنندگان شده است.

منبع: engadget


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *