از زمان اضافه شدن هوش مصنوعی مایکروسافت به موتور جستجوی این شرکت، تعداد کاربران مایکروسافت بینگ نسبت به سال قبل بیش از 40 درصد افزایش یافته است.

مایکروسافت درآمد سه ماهه سوم خود را برای سال مالی 2024 اعلام کرد و به لطف پیشرفت در هوش مصنوعی، درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

به گفته مایکروسافت، موتور جستجوی آن در حال حاضر ۱۴۰ میلیون کاربر روزانه دارد. تعداد کاربران این موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی با معرفی Copilot AI در سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافت. در زمان راه اندازی هوش مصنوعی Copilot، در مارس 2023، تعداد کاربران روزانه از 100 میلیون فراتر رفت. اکنون تعداد کاربران آن نسبت به سال قبل 40 درصد افزایش یافته است.

در آن زمان هوش مصنوعی مایکروسافت “Bing AI Chat” نام داشت. اما این شرکت بعداً نام خود را به Copilot تغییر داد تا به نوعی تجربه هوش مصنوعی را در موتور جستجوی بینگ و ویندوز 11 ادغام کند.

در طول کنفرانس مطبوعاتی درآمد شرکت، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت فاش کرد که اپلیکیشن موبایل Copilot پس از ارتقاء در Super Bowl شاهد افزایش قابل توجهی در نصب کاربران بوده است. مدیر عامل مایکروسافت می‌گوید: «ما در این فصل هوش مصنوعی Copilot را در پلتفرم تبلیغاتی خود در دسترس قرار داده‌ایم تا فروشندگان بتوانند با تصاویر، سرفصل‌ها و توضیحات محصول خود از هوش مصنوعی کمک بگیرند.»

خدمات ابری و کسب و کار هوش مصنوعی به مایکروسافت کمک کرد تا درآمد بیشتری نسبت به سال قبل داشته باشد. کل درآمد این شرکت با 17 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 61 میلیارد دلار رسید که 35.1 میلیارد دلار آن مربوط به خدمات ابری است.

امی هود، مدیر مالی مایکروسافت، گفت: “درآمد تبلیغات جستجو و اخبار 12 درصد بیشتر از انتظار ما بود و ما انتظار داریم که این درآمد با رشد مداوم کاربران و افزایش تعامل در Bing و Edge افزایش یابد.”