08 مه 1403 در 15:36

در آخرین نسخه آزمایشی به‌روزرسانی اندروید 15 گوگل، ویژگی کاهش نور برای همه برنامه‌ها می‌تواند از چشمان شما محافظت کند.

اکثر کاربران تلفن دوست دارند حالت تاریک را در برنامه‌ها فعال کنند و طبق یک نظرسنجی در سال 2020، حدود 82 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که حالت تاریک را در هر برنامه موجود فعال می‌کنند.

با معرفی اندروید 10، گوگل پشتیبانی از حالت تاریک را برای کل سیستم خود معرفی کرد و امروزه اکثر برنامه های محبوب دارای تم تاریک خود هستند. با این حال، هنوز مواردی وجود دارند که تم تاریک اختصاصی ندارند و گوگل در آخرین نسخه بتا اندروید 15 قابلیتی را اضافه کرده است که می توانید این برنامه ها را مجبور به تاریک بودن کنید.

با توجه به آنچه در اخبار فناوری آمده است، این ویژگی به همراه برخی موارد دیگر در کدهای تازه وارد شده به نسخه های غیر رسمی اندروید 15 دیده شده است و ممکن است در آینده شاهد نوع دیگری از ویژگی ها باشیم. اگر می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید، این مقاله را حتما بخوانید.

کاهش اجباری برنامه ها در به روز رسانی اندروید 15

به‌روزرسانی اندروید 14 QPR2 بتای 2 که در ژانویه منتشر شد، آیتم جدیدی به نام تیره کردن همه برنامه‌ها را در تنظیمات > دسترسی > رنگ و حرکت اضافه کرد. البته این مورد حتی در نسخه بتای 1.2 اندروید 15 که در این چند روز منتشر شد وجود ندارد.

ویژگی حالت تاریک در اندروید 15

بر اساس شواهد و تصاویر موجود، این ویژگی با ایجاد یک تم جدید و ثابت نگه داشتن رنگ ها می تواند واقعا مفید باشد، برخلاف سایر برنامه های شخص ثالث که به صورت جداگانه محیط برنامه مورد نظر را تاریک می کنند و احتمالاً رنگ ها را به اشتباه نمایش می دهند.

در حال حاضر برنامه هایی وجود دارند که به دلایلی نمی توانید تم آنها را به حالت تاریک تغییر دهید. اما با استفاده از این قابلیت قرار داده شده در اندروید 15، می توانید با ایجاد یک تم دستی، محیط تاریک را در اپلیکیشن مورد نظر خود اعمال کنید.

ویژگی حالت تاریک در اندروید 15

اگرچه این ویژگی کاهش نور هنوز در آخرین آپدیت بتای اندروید 15 در دسترس نیست، کارشناسان حدس می‌زنند که در نسخه بتا آینده فعال شود. اندروید 15 بتا 2 قرار است ماه آینده در Google I/O 2024 منتشر شود. بنابراین احتمالا پس از معرفی این نسخه، شاهد حضور آن در نسخه های توسعه دهنده باشیم.

در گجت نیوز بخوانید: نحوه فعال کردن حالت تاریک مرورگر برای همه سایت ها در اندروید این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از برنامه های مشکل دار نجات می دهد اندروید 15 به کاربران اجازه می دهد تا سلامت سخت افزار گوشی خود را ببینند این سه ویژگی اندروید 15 در زندگی روزمره به شما کمک زیادی می کند یکی از ویژگی های شگفت انگیز اندروید 15 این است که گوشی ها را به شارژ بی سیم مجهز می کند