به روز رسانی پلاگین وردپرس برای سایت شما مانند مصرف مولتی ویتامین برای بدن شما است. به این ترتیب از مسائل امنیتی و مشکلات فنی مربوط به افزونه وردپرس جلوگیری می کنید و به نظر می رسد جان تازه ای به افزونه می دهید. در این مقاله آموزشی پارس پک بلاگ وردپرس به روش های مختلف به روز رسانی می پردازیم. با مطالعه این مقاله می توانید به راحتی مشکل به روز رسانی افزونه وردپرس را با یکی از روش های زیر برطرف کنید:

  • به روز رسانی خودکار افزونه های وردپرس
  • افزونه های وردپرس را از طریق هاست به روز کنید
  • افزونه های وردپرس را از پیشخوان به روز کنید
  • به روز رسانی دستی افزونه وردپرس

مهمترین مرحله قبل از به روز رسانی افزونه وردپرس

با به روز رسانی منظم افزونه های وردپرس، می توانید از امنیت، کارایی و عملکرد وب سایت خود اطمینان حاصل کنید. اما قبل از به روز رسانی لازم است:

  • از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • ببینید کاربران در مورد آپدیت جدید چه می گویند.
  • اطمینان حاصل کنید که سایت با آخرین نسخه وردپرس سازگار است.

هنگامی که این مرحله را به پایان رساندید، وقت آن است که افزونه وردپرس خود را به روز کنید تا ویژگی های جدید را دریافت کرده و باگ های قدیمی را برطرف کنید.

روش اول: به‌روزرسانی خودکار افزونه‌های وردپرس

برای به روز رسانی افزونه های وردپرس کافی است گزینه آبی رنگ کنار نام افزونه را فعال کنید. البته به روز رسانی خودکار افزونه در وردپرس می تواند باعث بروز مشکلات ناسازگاری در نسخه های بعدی وردپرس شود. در هر صورت، برای به روز رسانی خودکار افزونه وردپرس خود، کافی است روی گزینه “Enable Automatic Updates” کلیک کنید.

بر روی گزینه Allow automatic updates کلیک کنید

برای جلوگیری از به‌روزرسانی خودکار افزونه‌های وردپرس، روی «غیرفعال کردن به‌روزرسانی‌های خودکار» کلیک کنید.

روی گزینه Disable automatic updates کلیک کنید

توصیه می‌کنیم قبل از به‌روزرسانی دستی افزونه‌های وردپرس، از وب‌سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و مطمئن شوید که با سایر افزونه‌ها یا قالب شما تداخلی ندارد. بنابراین این کار را تنها در صورتی انجام دهید که از عواقب احتمالی آن آگاه باشید و توانایی حل مشکلات پیش آمده را داشته باشید.

مقاله زیر را از دست ندهید تا با روش های مختلف به روز رسانی دستی وردپرس آشنا شوید.

وردپرس را به صورت دستی به روز کنید

روش دوم: افزونه های وردپرس را از پیشخوان به روز کنید

به روز رسانی افزونه پیشخوان وردپرس آسان است! فقط به تب به روز رسانی بروید.

برای به روز رسانی افزونه های وردپرس، به تب به روز رسانی بروید

در این صفحه می توانید لیستی از افزونه ها و قالب هایی را که باید به روز شوند را مشاهده کنید. افزونه‌هایی را که می‌خواهید به‌روزرسانی کنید انتخاب کنید و روی دکمه «به‌روزرسانی افزونه‌ها» کلیک کنید.

برای به روز رسانی افزونه ها روی گزینه update plugins کلیک کنید

در نهایت روند به روز رسانی هر افزونه در زیر نشان داده خواهد شد.

روند به روز رسانی افزونه نمایش داده خواهد شد

روش سوم: به روز رسانی دستی افزونه های وردپرس

به این ترتیب کار شما آسان است. کافیست وارد سایت وردپرس خود شوید و مراحل زیر را دنبال کنید:

توجه: برای به روز رسانی با استفاده از این روش، باید نسخه جدید افزونه را دانلود کرده و فایل آن را در رایانه خود داشته باشید.

1. از قسمت افزونه ها بر روی گزینه add کلیک کنید.

در قسمت افزونه ها، روی افزودن کلیک کنید

2. بر روی بخش “آپلود افزونه” کلیک کنید. همانطور که هنگام نصب افزونه روی “انتخاب فایل” کلیک کنید.

فایل افزونه را در داشبورد وردپرس خود آپلود کنید

3. فایل افزونه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فایل افزونه را برای به روز رسانی انتخاب کنید

4. در صفحه بعد پس از کلیک بر روی گزینه “Replace”، نسخه جدید افزونه جایگزین نسخه قدیمی می شود. توجه داشته باشید که نسخه پلاگین نصب شده شما باید نسخه جدیدتر افزونه نصب شده فعلی باشد. در نهایت پیام «افزونه با موفقیت به روز شد» را مشاهده خواهید کرد.

پس از آپدیت، پیغام آپدیت موفقیت آمیز افزونه نمایش داده می شود

روش چهارم: به روز رسانی افزونه های وردپرس از طریق هاست

برای به روز رسانی افزونه وردپرس از طریق هاست، باید وارد کنترل پنل خود شوید. ما از طریق مدیر فایل cpanel میزبان به روز رسانی افزونه را بررسی می کنیم. مراحل در کنترل پنل دایرکت ادمین یکسان خواهد بود.

1. از پنل کاربری میزبان، از قسمت public_html به قسمت wp-content و سپس افزونه ها بروید.

در کنترل پنل هاست روی افزونه ها کلیک کنید

2. برای به روز رسانی افزونه وردپرس روی گزینه «آپلود» در این صفحه کلیک کنید.

برای به روز رسانی افزونه ها روی گزینه آپلود کلیک کنید

3. در مرحله سوم به روز رسانی افزونه وردپرس، گزینه “Choose File” را کلیک کنید تا نسخه جدید افزونه را از بین فایل های خود انتخاب و آپلود کنید. پس از آپلود نسخه جدید افزونه، روی دکمه برگشت کلیک کنید.

نسخه جدید افزونه را در پوشه پلاگین هاست خود آپلود کنید

3. در پوشه افزونه ها، فایل فشرده افزونه اضافه شده را مشاهده خواهید کرد. به روز رسانی افزونه ها و قالب ها ممکن است تغییراتی ایجاد کرده باشد که با نسخه فعلی سایت شما سازگار نیست.

برای جلوگیری از بروز مشکل، قبل از فعال سازی افزونه با نسخه جدید، باید نسخه قدیمی را غیرفعال کنید. برای این کار کافی است نام پوشه پلاگین قدیمی را تغییر دهید. برای این کار روی پوشه کلیک راست کرده و گزینه “Rename” را انتخاب کنید. در این مثال فقط عدد 2 را به نام پوشه اضافه کردیم.

نام پوشه پلاگین قدیمی را تغییر دهید

4. پس از غیرفعال کردن افزونه قدیمی، روی فایل فشرده جدید کلیک راست کرده و با انتخاب گزینه Extract آن را استخراج کنید.

برای به روز رسانی افزونه وردپرس روی گزینه Fetch کلیک کنید

5. آخرین مرحله برای به روز رسانی دستی افزونه های وردپرس، حذف افزونه های غیر فعال است. دوباره سایت را رفرش کنید. در صورتی که پس از فعال سازی نسخه جدید مشکلی در سایت وجود نداشت، بر روی افزونه غیر فعال کلیک راست کرده و گزینه delete را انتخاب کنید.

افزونه های غیر فعال وردپرس را حذف کنید

به نسخه قبلی افزونه وردپرس برگردید

اگر پس از به روز رسانی افزونه وردپرس برای بازگشت به نسخه قبلی با مشکل مواجه شدید، به سادگی افزونه بازگشت را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی با مراجعه به صفحه افزونه ها مشاهده می کنید که در زیر هر افزونه گزینه ای به نام «Undo» اضافه شده است. برای برگرداندن افزونه به نسخه قبلی، کافی است روی گزینه Rollback در کنار نام افزونه کلیک کنید. تمام نسخه های قبلی افزونه را خواهید دید که برای شما نمایش داده می شود. سپس می توانید با انتخاب نسخه مورد نظر افزونه را به نسخه های قبلی بازگردانید.

برای بازگشت به نسخه قبلی افزونه وردپرس، روی گزینه Rollback کلیک کنید

امنیت و پایداری سایت وردپرسی خود را به پارس پک بسپارید!

اگر نگران یک سرویس هاست کند با پشتیبانی ضعیف هستید و به دنبال یک هاست پرسرعت و اختصاصی برای سایت وردپرسی خود هستید که پشتیبانی 24 ساعته و به موقع را ارائه دهد، هاست وردپرس پارس پک را امتحان کنید. این هاست ها دارای زیرساخت های ابری و سخت افزار قدرتمند در دو مکان در ایران و خارج از کشور هستند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه کنید.

نتیجه

به روز رسانی افزونه وردپرس را می توان به راحتی در کمتر از یک دقیقه انجام داد. در این مقاله آموزش مدیریت محتوای وبلاگ پارس پک به نحوه به روز رسانی افزونه های وردپرس با چهار روش پرداختیم. ساده ترین کار این است که افزونه وردپرس را به روز کنید:

1. به داشبورد وردپرس سایت بروید.

2. به «افزونه ها» و سپس «افزونه های نصب شده» بروید.

3. اگر یک به روز رسانی برای افزونه موجود باشد، یک تیک زرد رنگ در کنار نام افزونه مشاهده خواهید کرد.

4. روی دکمه “Update Now” کلیک کنید و تمام!

همچنین می توانید با فعال کردن به روز رسانی خودکار افزونه، ذهن خود را از بروز رسانی افزونه در وردپرس دور کنید. اگر در این زمینه به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، سوالات خود را در انتهای این مقاله بنویسید تا با کمال میل شما را راهنمایی کنیم.

سوالات متداول

1. نیاز به آپدیت افزونه وردپرس چیست؟

به روز رسانی افزونه ها برای حفظ امنیت، کارایی و اثربخشی وب سایت شما ضروری است. به روز رسانی منظم افزونه ها، آسیب پذیری های امنیتی را برطرف کرده و عملکرد افزونه و متعاقباً سایت را بهبود می بخشد.

2. چه زمانی باید افزونه های وردپرس را به روز کنیم؟

هر بار که یک به روز رسانی جدید برای یک افزونه منتشر می شود، باید آن را به روز کنید. همچنین می‌توانید افزونه‌های به‌روزرسانی خودکار را فعال کنید تا به‌طور خودکار به‌روزرسانی شوند.