08 اردیبهشت 1403 ساعت 22:50

پس از رونمایی رسمی در سال 2023، آواتار 11 SUV دست ساز نادر فقیه زاده اکنون با ظاهری جدید وارد نمایشگاه خودرو پکن شده است.

نادر فقیه زاده طراح خودروی معروف ایرانی که سابقه طراحی محصولات سری 6 بی ام و با نام «کوسه» را در کارنامه خود دارد، با طراحی خودروهایی برای برند چینی آواتار، بار دیگر نام خود را بر سر زبان ها انداخت. آواتار 11 2024 در نمایشگاه اخیر پکن رونمایی شد و اکنون در رنگ طلایی فلورسنت موجود است. این رنگ از رنگدانه های متغیری استفاده می کند که در زوایای خاصی رنگ را تغییر می دهند. در این بخش اخبار خودرو از وبسایت گجت نیوز، نگاهی خواهیم داشت به این خودروی خاص که در نمایشگاه خودروی پکن 2024 رونمایی شد.

آواتار 11 SUV، زیبا و جسور

برند آواتر نتیجه سرمایه گذاری مشترک بین چانگان، هواوی و CATL است و شاسی بلند آواتر 11 بر اساس پلت فرم الکتریکی CHN چانگان ساخته شده است. فضای داخلی اکنون دارای یک طرح رنگ بنفش/سفید با لهجه‌های طلایی است که با رنگ طلایی فلورسنت جدید مطابقت دارد. صندلی‌های آواتار ۱۱ قبلی برای برخی افراد در سفرهای طولانی‌تر ناراحت‌کننده بود. اما مدل 2024 پوست نرم تری دارد و مشکلات قبلی را برطرف می کند. به علاوه تمامی نسخه های این خودرو به صندلی های جلو با جاذبه صفر مجهز شده اند.

ابعاد خودرو در طول، عرض و ارتفاع 4880، 1970 و 1601 میلی متر و فاصله دو محور آن 2975 میلی متر است. آواتار 11 جدید با چرخ‌های 22 اینچی و کالیپرهای چهار پیستونه برمبو عرضه می‌شود.

مشخصات فنی آواتر 11

در بخش فنی، این خودرو از پیشرانه ای متشکل از سیستم محرک الکتریکی فشار قوی هواوی DriveONE استفاده می کند که از موتورهای تک یا دوگانه پشتیبانی می کند. نسخه موتور تک چرخ عقب دارای حداکثر قدرت 230 کیلووات، حداکثر گشتاور 370 نیوتن متر، شتاب صفر تا صد در 6.6 ثانیه و برد CLTC تا 730 کیلومتر است. نسخه با دو موتور و چهار چرخ متحرک دارای حداکثر قدرت 425 کیلووات، حداکثر گشتاور 650 نیوتن متر، شتاب صفر تا صد در 3.9 ثانیه و برد CLTC تا 700 کیلومتر است. ظرفیت باتری نسخه پایه 90 کیلووات ساعت و نسخه پرچمدار آن 116 کیلووات ساعت است. علاوه بر این، تمامی مدل ها مجهز به فناوری شارژ ولتاژ بالا 750 ولت هستند.

آواتار 11 راحتی و ایمنی پیشرفته

SUV Avatar 11 در مجموع به 34 سنسور و دستیار رانندگی هواوی ADS سطح 2 مجهز شده است که از عملکردهایی مانند جلوگیری از موانع، تغییر خط، کمک پارک خودکار، کمک پارک از راه دور و کمک پارک هوشمند در فضاهای پارک محدود پشتیبانی می کند. یکی از بزرگترین ویژگی های ADS 2.0 عملکرد پیشرفته ترمز اضطراری خودکار آن به نام GAEB است که بر اساس شبکه هوآوی (General Obstacle Detection) توسعه یافته است و به وسایل نقلیه اجازه می دهد تا اشیائی مانند درختان و سنگ های افتاده را تشخیص دهند. علاوه بر این، هواوی ادعا می کند که این سیستم در یک محیط شهری حتی می تواند دوربرگردان در تقاطع ها را مدیریت کند.

همچنین جدیدترین مدل های آواتار 11 دارای سیستم جامع ضد برخورد هستند. هنگام رانندگی بین 30 تا 130 کیلومتر در ساعت، سیستم پیشگیری از موانع جانبی (LOCP) به راننده کمک می کند تا در صورت تشخیص مانع، خودرو را به سمت خط اصلی خود هدایت کند. این از برخورد هنگام تغییر مسیر جلوگیری می کند.

در داخل، صفحه نمایش کنترل مرکزی 15.6 اینچی از قابلیت تقسیم صفحه برای باز کردن چندین پنجره مانند ناوبری، بازی و ویدئو پشتیبانی می کند. این سیستم همچنین می تواند دستورات صوتی صادر شده توسط مسافر را تشخیص دهد. کلاستر راننده نیز 10.25 اینچ و کاملا دیجیتال است. همه مدل‌های Avatar 11 2024 اکنون دارای سیستم صوتی Meridian با 22 بلندگو و 3 ساب ووفر هستند. صندلی های خودرو نیز از چرم ناپا پوشیده شده اند. صندلی های جلو به صورت استاندارد دارای ماساژور، بخاری و خنک کننده هستند. همچنین صندلی های عقب گرمکن و خنک کننده هستند و چراغ های محیطی در نسخه جدید از 64 رنگ به 256 رنگ ارتقا یافته و سقف خودرو نیز با پوشش جیر پوشانده شده است.

شایان ذکر است که شش حالت ویژه برای این خودرو در اختیار کاربران قرار گرفته است: حالت استراحت، حالت فیلم، حالت کارائوکه، حالت حیوان خانگی، حالت شستشوی ماشین و حالت مسافربری کوتاه مدت (خروج موقت از کابین برای انجام کار) .

سایر اخبار مرتبط با نمایشگاه خودرو پکن 2024:

نیسان 4 خودروی مفهومی هیجان انگیز با طراحی فضایی را در نمایشگاه پکن معرفی کرد

گیلاس A9; مدیران جدید خودروهای هیبریدی؟

Jack Define Concept Car; وقتی چینی ها سفینه فضایی می سازند + فیلم

شاسی بلند الکتریکی هوندا e:NS2 برای رقابت با خودروی جذاب تسلا وارد شده است