اصطلاح «جمعه سیاه» برای اولین بار برای توصیف سقوط بازار سهام در جمعه مورد استفاده قرار گرفت. بزرگ‌ترین روز خرید آمریکا «جمعه بزرگ» نام داشت.

با این حال، پلیس پس از اینکه خریداران باعث ایجاد ترافیک متعدد شدند، جمعه بزرگ را «جمعه سیاه» نامیدند. این نام ماندگار شد حتی اگر خرده فروشان به آن اهمیتی ندادند.

با وجود نام نسبتاً ناپسندش، جمعه سیاه در ایالات متحده و در سراسر جهان محبوب شد. این بزرگترین روز خرید آمریکا از سال 2001 بوده است.

با این حال، اگر درست برنامه ریزی کنید، می تواند بیش از یک رویداد یک روزه برای کسب و کار شما باشد. بلک فرایدی با اهرم مناسب می تواند ترافیک سایت و فروش را در دراز مدت افزایش دهد. همچنین پتانسیل ایجاد وفاداری به برند را دارد که پایگاه مشتری شما را افزایش می دهد.

یک کمپین بازاریابی موفق جمعه سیاه چگونه است؟ این سوالی است که فقط شما می توانید به آن پاسخ دهید. شما به تنهایی می دانید اهدافتان چیست و وقتی به آنها برسید چه شکلی خواهند بود.

با این وجود، نکات ذکر شده در زیر برای شرکت‌هایی در هر اندازه و صنایع اعمال می‌شود. در ادامه بخوانید تا دریابید که چگونه شانس خود را برای موفقیت در جمعه سیاه 2023 افزایش دهید.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

زود شروع کن

شاید اکنون زمان آن نرسیده است که مشتریان را با تبلیغات جمعه سیاه خود جذب کنید. با این حال، هر چه زودتر شروع به برنامه ریزی و آماده سازی کمپین خود کنید.

آیا می دانید چه مخاطبانی را می خواهید هدف قرار دهید؟ در غیر این صورت، تحقیقاتی را انجام دهید تا مشخص کنید چه کسی بیشتر به چیزی که قصد ارائه آن را دارید علاقه مند است.

آیا بودجه بازاریابی شما شامل پول تبلیغات جمعه سیاه می شود؟ اگر نه، ببینید چقدر پول نقد می توانید برای بازاریابی جمعه سیاه خرج کنید. شما همچنین می خواهید تصمیم بگیرید که چگونه پول خود را به گونه ای خرج کنید که نتایج را به حداکثر برسانید.

آیا برای اجرای طرح بازاریابی جمعه سیاه خود به کمک اشخاص ثالث نیاز دارید؟ اگر چنین است، همین الان متخصصانی را پیدا کنید که می توانند به شما کمک کنند. شما نمی خواهید در آخرین لحظه دست کم گرفتار شوید.

همچنین زمان خوبی است که به دنبال میکرو اینفلوئنسرها برای تبلیغ نام تجاری خود باشید. این افراد تمایل دارند نرخ تبدیل خوبی داشته باشند. آنها گران نیستند. در واقع، ممکن است در ازای بررسی، فقط مجبور به ارائه یک محصول رایگان باشید.

تهیه محصولاتی که می خواهید برای فروش ارائه دهید نیز یکی از جنبه های مهم برنامه ریزی اولیه است. شما نمی خواهید تیم شما توسط خریداران عصبانی که نمی توانند کالاهای شما را بخرند غرق شود. چنین مشتریانی به احتمال زیاد مطمئن خواهند شد که کسب و کار شما در جمعه سیاه به دلایل اشتباه ویروسی می شود.

وب سایت خود را آماده کنید

در سال 2021، ترافیک آنلاین در جمعه سیاه 37 درصد و در دوشنبه سایبری 21 درصد افزایش یافت. آیا وب سایت شما برای رسیدگی به هجوم بازدیدکنندگان آماده است؟ اگر نه، اکنون زمان راه اندازی میزبانی وب پایدار و قابل اعتماد است.

وب سایت خود را در دستگاه های مختلف مشاهده کنید تا مطمئن شوید که واکنش گرا است و سریع بارگذاری می شود. اگر خیلی کند باشد، خریداران را به رقبای خود از دست خواهید داد. اگر مردم نگران معاملات دیگر باشند منتظر سایت شما نخواهند ماند.

همچنین باید مطمئن شوید که سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده است. مشاهده و پیمایش در هر صفحه ای باید آسان باشد. این امر فروش آنلاین را افزایش می دهد و حتی جایگاه شما را در نتایج موتورهای جستجو بهبود می بخشد.

فروشگاه آنلاین خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بهینه و قانع کننده است. آیا عکس های جذابی از محصولات شما از زوایای مختلف وجود دارد؟ همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید: “یک عکس 1000 کلمه ارزش دارد.”

از متا تگ ها برای تمام تصاویر محصول خود استفاده کنید. این یک روش رایگان و موثر برای بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو است.

آیا بررسی آنلاین محصول دارید؟ اگر نه، در ازای بررسی صادقانه، به مشتریان فعلی یک تخفیف یا تخفیف رایگان ارائه دهید. نظرات مثبت به برند شما اعتماد ایجاد می کند و به شما کمک می کند مشتریان جدیدی جذب کنید.

یک صفحه فرود جمعه سیاه ایجاد کنید

یک صفحه فرود جذاب جمعه سیاه می تواند به مشتریان کمک کند تا معاملات خوبی را در سایت شما پیدا کنند. همچنین می تواند به شما کمک کند تا با ارتقای نقاط فروش منحصر به فرد خود از رقبا متمایز شوید.

چه چیزی کسب و کار شما را از رقبا متمایز می کند؟ آیا چیزی منحصر به فرد ارائه می دهید که مردم در هیچ جای دیگری نتوانند آن را پیدا کنند؟ آیا شما ارزان ترین، لوکس ترین یا دوستدار محیط زیست هستید؟

راه دیگر برای برجسته شدن این است که متعهد شوید که درصدی از سود خود را به خیریه بدهید. دلیلی را انتخاب کنید که مخاطب هدف شما بتواند آن را درک کند و از پس آن بربیاید. در صفحه فرود خود به مردم در مورد آن بگویید.

در نهایت، مطمئن شوید که صفحه فرود شما یک فراخوان برای اقدام واضح دارد. مردم باید بتوانند در یک نگاه ببینند که شما می خواهید روی چه چیزی کلیک کنید. پیوندها باید به صفحات فروشگاه الکترونیکی خاصی منتهی شوند که در آن افراد بتوانند آنچه را که می خواهند خریداری کنند.

یک استراتژی فروش بسازید

چه نوع معاملاتی را می خواهید به خریداران جمعه سیاه ارائه دهید؟ تخفیف ها عالی هستند، اما مطمئنا تنها گزینه شما نیستند.

سایر معاملات عالی شامل پیشنهادات BOGO، هدایا، قرعه کشی و کدهای کوپن است. مزایا و امکانات اضافی می‌تواند برای افرادی که خدماتی را خریداری می‌کنند، پاداش‌های عالی باشد. ارائه رایگان‌ها راه مؤثر دیگری برای برجسته شدن است.

کمی وقت بگذارید و در نظر بگیرید که چه چیزی برای مخاطب هدف شما جذاب است. حتی می توانید یک نظرسنجی در حساب رسانه های اجتماعی خود ارسال کنید و از مردم بپرسید که چه چیزی را بیشتر دوست دارند.

یکی دیگر از تاکتیک های خوب این است که به مخاطب خود اجازه دهید بین دو گزینه تخفیف انتخاب کند. به عنوان مثال، برخی ممکن است 20 درصد تخفیف کل سفارش خود را دریافت کنند و برخی دیگر ممکن است کوپن تخفیف 10 دلاری را ترجیح دهند. ارائه یک انتخاب به مصرف کنندگان نشان می دهد که شما به برآوردن نیازها و خواسته های آنها اهمیت می دهید.

حمل و نقل رایگان یک امر ضروری است و همچنین باید در استراتژی شما گنجانده شود. حدود دو سوم خریداران برای هر خرید انتظار آن را دارند. حدود 80 درصد از آنها وقتی مقادیر قابل توجهی پول خرج می کنند، انتظار آن را دارند.

تلاش های بازاریابی خود را تقویت کنید

یکی از دلایل مهم برای شروع زودهنگام این است که تلاش های بازاریابی خود را قبل از جمعه سیاه تقویت کنید. وقتی افراد کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما را تایپ می کنند، می خواهید سایت شما به راحتی پیدا شود. شما همچنین نیاز به شناخت برند دارید تا مردم به اندازه کافی به شما اعتماد کنند تا از شما خرید کنند.

بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو با فرا رسیدن روز بزرگ نتیجه خواهد داد. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، از جمله تبلیغات پولی و لینک بیلدینگ. با این حال، یکی از روش های موثر، بازاریابی محتوا است.

بازاریابی محتوا باعث شناسایی نام تجاری می شود و کسب و کار شما را به عنوان یک رهبر صنعت ارتقا می دهد. این امر سئوی شما را افزایش می دهد و تعداد افرادی که از سایت شما بازدید می کنند را افزایش می دهد. اغلب منجر به نرخ تبدیل بالاتر می شود.

اگر کسب و کار شما هنوز وبلاگی ندارد، اکنون زمان آن است که وبلاگی را راه اندازی کنید. برنامه ریزی کنید و به طور منظم محتوای جذاب ایجاد کنید.

اگر وبلاگ دارید، قبل از جمعه سیاه تصمیم بگیرید که کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید. همچنین ایده خوبی است که آمار خود را بررسی کنید تا ببینید مخاطبان شما چه نوع محتوایی را می خواهند.

بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی

این تنها سایت شما نیست که به محتوا نیاز دارد. صفحات رسانه های اجتماعی شما نیز باید محتوای جذابی ارائه دهند. این مطالب نه تنها باید الهام بخش بازدیدکنندگان از سایت باشد، بلکه باید به گونه ای قابل اشتراک گذاری باشد که تبلیغات دهان به دهان را تقویت کند.

متن تنها گزینه محتوا برای کانال های رسانه های اجتماعی شما نیست. همچنین می توانید از فیلم ها، عکس ها و اینفوگرافیک ها استفاده کنید. محتوای بصری پاسخ های مثبت بیشتری نسبت به متن ایجاد می کند.

بازاریابی محتوای ایمیلی

در ماه نوامبر، شرکت‌ها شروع به پر کردن صندوق ورودی مشتریان با تبلیغات جمعه سیاه خواهند کرد. اگر می خواهید فروش داشته باشید، پیام های ایمیل شما باید برجسته باشند.

شعار شما باید توجه را جلب کند. این باید فوریت ایجاد کند یا ترس از دست دادن را ایجاد کند (FOMO). از کلمات «جمعه سیاه» یا «دوشنبه سایبری» استفاده کنید تا مشتریان بدانند پیشنهاد محدود به زمانی است.

ایمیل شما باید شامل یک پیشنهاد واضح باشد. مشتریان بدون نیاز به بازدید از سایت شما باید بدانند چه چیزی به دست می آورند.

در عین حال، همه ایمیل ها نباید تبلیغاتی باشند. برای مشترکین خود روز شکرگزاری مبارکی را آرزو کنید. آنها آرزوهای خوب و نام تجاری شما را به خاطر خواهند آورد.

ایجاد محتوای عالی برای سایت، صفحات رسانه های اجتماعی و لیست ایمیل کار بسیار زیادی است. خوشبختانه، شما مجبور نیستید محتوای برنده ای ایجاد کنید، در حالی که از تمام جنبه های دیگر آماده سازی جمعه سیاه استفاده می کنید.

WriterAccess هزاران نویسنده محتوای با تجربه و بررسی شده دارد که به شما کمک می کنند. همچنین ابزارهای هوش مصنوعی را برای کمک به شما در یافتن بهترین نویسندگان برای هر پروژه ارائه می دهد. دوره آزمایشی 14 روزه رایگان را بررسی کنید تا ببینید چگونه می‌توانید از این پلتفرم تا حد امکان استفاده کنید.

قیف تبدیل یا فروش خود را ساده کنید

ماه های تابستان زمان خوبی برای تجزیه و تحلیل قیف فروش و نرخ تبدیل است. اگر چیزی کار نمی کند، می خواهید خیلی قبل از فرا رسیدن نوامبر آن را تغییر دهید.

نرخ پرش شما چقدر است؟ اگر برای صنعت شما بالاتر از حد متوسط ​​است، مطمئن شوید که از کلمات کلیدی مناسب در محتوا و تبلیغات خود استفاده می کنید. همچنین ممکن است بخواهید مخاطب هدفی را که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید، دوباره بررسی کنید.

چه نوع تبلیغاتی بیشترین بازدیدکننده را دارد؟ نرخ تبدیل این بازدیدها چقدر است؟ تعداد زیادی بازدید اگر منجر به فروش نشود، کسب و کار شما را رشد نخواهد داد.

مشتریان قبل از خرید چیزی از شما از چه صفحات فرود بازدید می کنند؟ چه اطلاعاتی در این صفحات ظاهر می شود؟ احتمالاً می خواهید بر اساس این محتوا برای افزایش بازدید و فروش بسازید.

کدام صفحات فرود بیشترین سود را دارند؟ ممکن است صفحاتی نباشند که بیشترین بازدید را دارند. شما می توانید با دانستن خواسته های مشتریان پردرآمد به نتایج بهتری دست یابید.

ابزارهای مناسب هوش مصنوعی را انتخاب کنید

اکنون زمان خوبی برای بهینه سازی سایت خود با ابزارهای هوش مصنوعی است که تجربه مشتری را بهبود می بخشد. یک ربات چت می تواند هر زمان که نیاز باشد پشتیبانی فوری ارائه دهد. این کار کارکنان انسانی شما را برای انجام سایر وظایف مهم آزاد می کند.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند با ارائه توصیه‌های هدفمند محصول، تجربه کاربر را شخصی‌سازی کند. این به مشتریان کمک می کند تا معاملات عالی را بدون صرف زمان زیادی در سایت شما پیدا کنند. این نه تنها فروش را افزایش می دهد، بلکه میزان رضایت مشتری را نیز افزایش می دهد.

ابزارهای هوش مصنوعی برای رها کردن سبد خرید بسیار موثر هستند. آنها می توانند به مشتریان شما در مورد پیشنهادات عالی که در شرف از دست دادن آنها هستند یادآوری کنند. همچنین می‌توانید از این ابزارها برای ارائه تخفیف‌های اضافی استفاده کنید که مشتریان را تشویق به خرید کند.

یک استراتژی برای ایجاد وفاداری به برند ایجاد کنید

پس از اتمام برنامه ریزی برای جمعه سیاه، وقت آن است که کمی به آینده نگاه کنید. چگونه می توانید از جمعه سیاه برای تبدیل مشتریان جدید به مشتریان وفادار استفاده کنید؟

ممکن است بخواهید یک برنامه وفاداری را در نظر بگیرید. می‌توانید به خریداران جدید امتیاز بدهید که می‌توانند در خریدهای بعدی با تخفیف مبادله کنند. این باعث می‌شود مردم تمایل داشته باشند که به فروشگاه شما بازگردند.

یک ایمیل تشکر نیز راه طولانی را به سمت پرورش وفاداری مشتری می‌کند. برای نشان دادن قدردانی خود، یک هدیه کوچک رایگان، کوپن، یا پیشنهاد ویژه دیگر اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می دانند در صورت نیاز به کمک چگونه با شما تماس بگیرند.

مشتریانی را تشویق کنید که برای اولین بار برای به روز رسانی ایمیل شما ثبت نام کنند یا شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنند. این به شما کمک می کند با آنها در ارتباط باشید. همچنین به آنها امکان دسترسی به محتوای مفید و توصیه های محصول متناسب را می دهد.

از قبل تصمیم بگیرید که چگونه از جمعه سیاه برای گسترش پایگاه مشتریان خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید، حفظ مشتریان فعلی تا هفت برابر ارزان تر از به دست آوردن مشتریان جدید است.

از کارشناسان کمک بگیرید

همانطور که می بینید، اگر می خواهید بهترین استفاده را از جمعه سیاه 2023 ببرید، کارهای زیادی باید انجام دهید. شروع زودهنگام به شما کمک می کند بدون استرس یا فشار از همه چیز مراقبت کنید. همچنین به شما امکان می دهد استراتژی های مختلف را آزمایش کنید و بهترین ها را بیابید.

ممکن است بخواهید از کارشناسان بازاریابی کمک بگیرید. انجام این کار به شما امکان می دهد تا کسب و کار خود را در جمعه سیاه به بهترین شکل به نمایش بگذارید. همچنین پایه و اساس تبلیغات موفق در طول سال را خواهد گذاشت.

Content Cloud راه حل ایده آل برای هر کسب و کار در هر صنعتی است. این یک فروشگاه یک‌جا برای همه چیزهایی است که برای موفقیت کسب‌وکارتان نیاز دارید.

Content Cloud خدمات تولید محتوا در سطح بالایی را ارائه می دهد. می تواند سئوی شما را تقویت کند و آگاهی از برند را ایجاد کند. همچنین نرخ تبدیل شما را افزایش می دهد تا نتیجه نهایی را بدون شکستن بودجه بازاریابی شما بهبود بخشد.

Content Cloud می تواند به شما در ایجاد تصاویری برنده و پاپ آپ های جذاب کمک کند. این به شما امکان می‌دهد تا تست A/B را روی تبلیغات انجام دهید تا مطمئن شوید که در حال ضربه زدن به علامت هستید. علاوه بر این، داده ها و اطلاعات را ردیابی می کند و در عین حال از داده های شخصی مصرف کنندگان محافظت می کند.

Content Cloud همچنین ابزارهایی را برای کمک به تیم شما برای همکاری آسان در پروژه ها ارائه می دهد. اگر کارمندان یا فریلنسرهای شما در یک دفتر کار نکنند، ایده آل است.

آیا آماده هستید که رکوردهای جمعه سیاه خود را بشکنید و به کسب و کار خود رونق طولانی مدت بدهید؟ اگر چنین است، ما را بررسی کنید تا ببینید آیا ما برای شما مناسب هستیم یا خیر. ما مشتاقانه منتظریم که نه تنها نیازهای شما را برآورده کنیم، بلکه از انتظارات شما نیز فراتر برویم.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *