YMYL گوگل مخفف Your Money or Your Life است و در سال 2019 برای افزایش امنیت کاربران معرفی شد. این الگوریتم بر روی صفحات و موضوعاتی تمرکز می کند که مستقیماً با زندگی افراد مرتبط هستند و صحت آنها را بررسی می کند.

افراد زیادی هر روز موضوعات مختلف را در زمینه های مختلف در گوگل جستجو می کنند. این سوالات در زمینه های مختلف بهداشتی، آموزشی، مالی، پزشکی و … می باشد. و اگر پاسخ های ارائه شده توسط گوگل نامعتبر، قدیمی (پاسخ های بسیار قدیمی) و نادرست باشد، می تواند اثرات مخربی بر وضعیت مالی، سلامت و آینده افراد داشته باشد.

چی میخونی:

دلیل معرفی الگوریتم YMYL توسط گوگل

گوگل مفهوم YMYL را در نسخه خود از دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو (SQEG) برای بهبود کیفیت نتایج رتبه بندی صفحات وب معرفی کرد. از زمان معرفی این الگوریتم، تحول عظیمی در حوزه کاری تولیدکنندگان محتوا و کارشناسان سئو ایجاد شده است. آنها متوجه شدند که برای موفقیت و کسب رتبه های بالا در نتایج جستجوی گوگل، باید مفهوم YMYL را به خوبی بشناسند و درک کنند و با استفاده از دستورالعمل های موجود در YMYL، محتوای با کیفیت بالا تولید کنند.

YMYL روی چه موضوعاتی تمرکز دارد؟

مفهوم YMYL عمدتاً بر روی محتوا و صفحاتی متمرکز است که حاوی موضوعات مختلف مرتبط با زندگی افراد است، این موضوعات به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

  • موضوعات بهداشتی و پزشکی
  • مسائل مالی و اقتصادی
  • خرید و فروشگاه اینترنتی
  • اخبار و موضوعات روز
  • موضوعات مرتبط با مسائل سیاسی و قوانین و مقررات

ارسال هرگونه اطلاعات نادرست، غیر واقعی و نامعتبر در صفحات وب و وارد کردن آن از موتور جستجوی گوگل، اثرات مخربی بر جان و مال افراد می گذارد و امنیت آنها را به خطر می اندازد.

چگونه گوگل تم های YMYL را رتبه بندی می کند

از دیدگاه گوگل، محتوای صفحه وب به عنوان YMYL و غیر YMYL طبقه بندی می شود. هر زمان که کاربر موضوعی را وارد موتور جستجوی گوگل می کند و جستجو می کند، آن موضوعات توسط گوگل بررسی می شود. ابتدا لازم است که موضوعات YMYL از افراد غیر YMYL جدا شوند.

از آنجایی که موضوعات YMYL مستقیماً با زندگی و دارایی کاربران مرتبط است، وظیفه Google برای تأیید اعتبار محتوا بسیار حساس و حیاتی است. به همین دلیل است که گوگل برای رتبه بندی این نوع موضوعات به سختگیرانه ترین استانداردها و قوانین مربوط به اعتماد و ایمنی نگاه می کند. زمانی که کاربر عبارات خاصی را جستجو می‌کند، گوگل ابتدا وب‌سایت‌های مطمئن و مطمئن را از وب‌سایت‌های غیرقابل اعتماد جدا می‌کند و سپس آنها را بررسی و رتبه‌بندی می‌کند.

رابطه بین SEO و YMYL

وظیفه اصلی الگوریتم های گوگل ارزیابی محتوا و نشان دادن بهترین نتایج به کاربران است، گوگل برای رسیدن به هدف خود تمام تلاش خود را برای بهینه سازی عملکرد موتور جستجو می کند. رابطه SEO و YMYL برای دستیابی به بهترین نتیجه و رتبه بندی صفحات وب غیر قابل انکار است.

در واقع، YMYL راهنمای بسیار خوبی برای ایجاد محتوای دقیق و قابل اعتماد برای متخصصان سئو ارائه می دهد. سایت های فعال در زمینه موضوعات YMYL برای رسیدن به موفقیت و دیده شدن توسط الگوریتم های گوگل باید استانداردهای بسیار بالایی در زمینه سئو و تولید محتوا داشته باشند. برای رسیدن به استانداردهای بالا در تولید محتوای YMYL توصیه می شود نکات زیر را رعایت کنید.

تولید محتوای با کیفیت

یکی از اصول اصلی، بسیار مهم و موثر، تولید محتوای باکیفیت و معتبر است. همه الگوریتم های گوگل صفحات وب را بر اساس سطح کیفیت محتوا رتبه بندی می کنند. علاوه بر کیفیت بالا، مطابقت مطالب با فضای کاری سایت بسیار مهم است. یعنی اگر سایتی در زمینه پزشکی فعالیت می کند نباید مطالب مرتبط با اقتصاد را در خود جای دهد. انجام این کار در دراز مدت می تواند به سئو سایت آسیب برساند.

گوگل توصیه می کند که سایت ها برای رسیدن به استانداردهای رتبه بندی SQEG و رسیدن به استانداردهای بالا در موضوعات YMYL، محتوای به روز و معتبری را ارائه دهند که نیازهای کاربران را برآورده کند. محتوا باید حاوی اطلاعات مفید، جدید و قابل اعتماد باشد که دانش مفیدی را به مخاطب اضافه کند. همیشه مطمئن شوید که محتوای شما مفید است و به زندگی کاربران آسیب نمی رساند.

پیوندهای خارجی صفحات داخلی

افزودن لینک های خارجی به سایت های دیگر یکی از مهم ترین مسائلی است که بر اعتبار محتوا در صفحات وب تاثیر می گذارد. افزودن نقل قول از محتوای سایت های دیگر و ایجاد لینک به صفحات این وب سایت ها به اعتبار و قابلیت اطمینان سایت کمک می کند. البته هنگام ایجاد لینک های خارجی باید مراقب باشید و از لینک دادن به صفحات نامعتبر که اطلاعات تکراری و نادرست ارائه می دهند خودداری کنید. ایجاد لینک به سایت های ارجاعی و قابل اعتماد باعث افزایش اعتبار سایت شما می شود، در حالی که تبادل لینک با سایت های نامعتبر باعث کاهش رتبه و اعتبار سایت شما می شود.

ایجاد بک لینک

تلاش برای ایجاد لینک با سایت های مرجع و پرطرفدار گام بسیار مهمی در افزایش اعتبار محتوای سایت است. لینک دادن به محتوای یک صفحه در سایت های مورد اعتماد نشان دهنده اعتبار و درستی آن محتوا است. بنابراین برای موفقیت در کسب اعتبار در تم های YMYL، لازم است با ارائه محتوای با کیفیت و تخصصی با سایت های معتبر همکاری کرده و سعی کنید مطالب خود را در وب سایت آنها لینک کنید. قرار دادن نام خود در کنار یک برند شناخته شده باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطب می شود.

اعتبار خود را با استفاده از قوانین EAT بهبود بخشید

قوانین EAT از سه کلمه Expertise، Authority، Trustworthiness و مخفف تخصص، اعتبار و قابلیت اطمینان مشتق شده است. تقویت EAT یک سایت یکی از مهم ترین و اساسی ترین گام ها برای اعتبار بخشیدن به سایت تلقی می شود. برای تقویت EAT سایت لازم است اطلاعات تماس کسب و کار در صفحات سایت در اختیار بازدیدکنندگان قرار گیرد.

ایجاد یک صفحه تماس با ما صحیح و دقیق شامل آدرس، شماره تلفن و ایمیل یکی از نکات اصلی برای بهبود EAT در سایت است. علاوه بر اطلاعات تماس، باید یک صفحه درباره ما برای سایت ایجاد کنید و هدف کسب و کار خود را بیان کنید و بیوگرافی صاحبان و کارشناسان را در آن صفحه قرار دهید. قرار دادن اطلاعات نویسندگان و کارشناسان در صفحات مربوطه آنها نیز تاثیر بسیار خوبی در ارتقای اعتبار سایت دارد.

همکاری با متخصصان سئو و تولیدکنندگان محتوا

تولید محتوای ممتاز و باکیفیت بر اساس استانداردهای YMYL کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه و تخصص در این زمینه دارد، بنابراین برای تولید محتوای سایت باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده کرد. برای پیاده سازی سئو کلاه سفید در سایت خود حتما از کارشناسان سئو کمک بگیرید و از دانش آنها برای بهینه سازی محتوا و صفحات وب خود استفاده کنید.

آخرین کلمه

به روز رسانی الگوریتم های گوگل هرگز متوقف نمی شود و گوگل در تلاش است تا کیفیت ارائه خدمات به کاربران خود را هر لحظه و هر ثانیه بهبود بخشد. گوگل هرگز به تجارت و احساسات شما اهمیت نمی دهد و ایجاد حس اعتماد در کاربران را در اولویت قرار می دهد. شما کسانی هستید که برای موفقیت در زمینه کاری خود باید اعتماد الگوریتم های گوگل را جلب کنید تا بیشتر توسط عموم دیده شوید. مفهوم YMYL همچنین برای محافظت از سلامت و دارایی کاربران Google طراحی و اجرا شده است و به شما کمک می کند تا با رعایت قوانین آن به درستی برای برند و کسب و کار خود شهرت بالایی کسب کنید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *