ماه گذشته، پس از تاخیرهای فراوان، سرانجام اپل هدفون های ویژن پرو را معرفی کرد و اعلام کرد که در اوایل سال آینده عرضه خواهند شد. در آن زمان، شرکای تولیدی اپل باید عملکرد ویژن پرو را بهبود می بخشیدند و سایر مشکلات را برطرف می کردند.

اکنون فایننشال تایمز گزارش می دهد که ظاهراً همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود و هدف اصلی اپل برای فروش 1 میلیون دستگاه ویژن پرو در ماه اول کاهش یافته است. طبق گفته دو منبع داخلی، Luxshare به عنوان مونتاژکننده این گوشی‌ها، اکنون قصد دارد تا در سال 2024 کمتر از 400000 دستگاه تولید کند. علاوه بر این، دو تامین‌کننده قطعات دیگر این گوشی‌ها تنها برای سال آینده بین 13 تا 15 هزار دستگاه سفارش دریافت کرده‌اند.

به نظر می رسد قطعات گران قیمت ویژن پرو مشکلاتی را ایجاد کرده و نمایشگرهای میکرو OLED آن که توسط سونی و TSMC ساخته شده اند، عملکرد ضعیفی دارند. ظاهراً اپل قصد داشت از نمایشگرهای دیگری مانند mini-LED در هدست واقعیت ترکیبی خود استفاده کند، اما در نهایت تصمیم گرفت از میکرو OLED استفاده کند. اکنون کوپرتینو در حال مذاکره با سامسونگ و ال‌جی برای استفاده از صفحه نمایش آنها در نسخه ارزان‌تر ویجت پرو است.

طراحی Vision Pro بسیار پیچیده است و دارای ویژگی های منحصر به فردی مانند EyeSight است که شامل نماهای اضافی است که برای دیگران قابل مشاهده است. این ویژگی ها در کنار فناوری پیشرفته نمایشگرهای میکرو OLED با رزولوشن بالا، به ناچار مشکلاتی را برای اپل به وجود آورد و به همین دلیل عرضه این هدفون چند ماه پس از معرفی برنامه ریزی شده است.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید بالاخره چه زمانی این هدفون به دست مشتریان می رسد.

منبع: Gsmarena


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *