فواید هوش مصنوعی برای کسب و کار و کاربردهای آن در بین مردم و کسب و کارها برای بهبود تجربه مشتری روز به روز در حال افزایش است. یکی از مطالعات انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی گارتنر پیش بینی کرد
ارزش بازار هوش مصنوعی تا سال 2022 به 2.9 میلیارد دلار خواهد رسید. هوش مصنوعی می تواند فرآیند کسب و کار را تسهیل کند زیرا تأثیر و مزایای هوش مصنوعی از رشد و توسعه مشاغل جدید حمایت می کند. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که هوش مصنوعی به کارآفرینان کمک کرده است.

1. هوش مصنوعی به افزایش کارایی کمک می کند.

برای مدیریت و اجرای موثر یک کسب و کار، استفاده از حداکثر منابع ضروری است. علاوه بر این، بهره وری بیشتر در درازمدت زمان و هزینه های لازم برای راه اندازی کسب و کار را کاهش می دهد. هوش مصنوعی به کارآفرینان کمک می کند تا کارایی عملیاتی خود را افزایش دهند. به عنوان مثال، می توانید یک برنامه گفتار به متن طراحی کنید که به پزشکان تیم پزشکی شما کمک می کند در طول سخنرانی ها یادداشت برداری کنند و صدای گوینده را به متن تبدیل کنند. بنابراین، با استفاده از مزایای هوش مصنوعی، دیگر نیازی به ارائه نسخه ای از این یادداشت ها در اختیار متصدیان و مسئولین ثبت و کدگذاری اطلاعات پزشکی برای تهیه و تایید فاکتورها نیست.

همچنین می‌توانید از یک دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنید که کارایی کل دفتر را افزایش می‌دهد و می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی جلسات، تنظیم یادآوری‌ها و یادداشت نکاتی برای بحث در جلسات و ارائه‌ها کمک کند.

2. هوش مصنوعی بهره وری را افزایش می دهد.

اگر به دنبال راهی برای بهبود بهره وری و افزایش بازده کسب و کار خود هستید، هوش مصنوعی می تواند نتایج مطلوب را تضمین کند. با کمک هوش مصنوعی می توانید بهره وری را افزایش دهید. به عنوان مثال، شما می توانید نرم افزاری را برای کسب و کار خود طراحی کنید که روند کنترل و مدیریت موجودی در انبارها یا تاسیسات تولیدی را سرعت می بخشد. علاوه بر این، هوش مصنوعی نیز می تواند بهره وری شما را در جذب مشتریان علاقه مند افزایش دهد.
به عنوان مثال، هارلی دیویدسون با استفاده از یک سیستم بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی توانست نرخ تولید سرنخ روزانه را برای تجارت خود افزایش دهد. با استفاده از این سیستم و بهره گیری از هوش مصنوعی، تعداد مشتریان علاقه مند به محصولات شرکت وی تنها در 3 ماه 2930 درصد افزایش یافت. با افزایش بهره‌وری و سرعت فرآیندها، می‌توان از قدرت هوش مصنوعی در مقیاس‌سازی کسب‌وکارها نیز استفاده کرد.

3. کسب و کارها می توانند فرآیندهای بیشتری را با کمک هوش مصنوعی خودکار کنند.

خودکار کردن کارهای دستی هزینه و زمان لازم برای انجام کارها را کاهش می دهد و رشد مستمر کسب و کار شما را امکان پذیر می کند. از طریق استفاده از نرم افزار کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی، انتظار می رود روند اتوماسیون کسب و کار تسریع شود. به عنوان مثال، با توسعه نرم افزار کاربردی برای کسب و کار خود، می توانید برخی از فرآیندها را به صورت خودکار انجام دهید و زمان مورد نیاز برای انجام کارهای دستی را کاهش دهید.
شرکت خرده فروشی والمارت از فناوری اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) استفاده می کند و با استفاده از حدود 500 ربات، توانسته است بسیاری از فرآیندها از جمله استخراج اطلاعات مربوطه از اسناد ممیزی و پاسخ به سؤالات کارکنان را خودکار کند. بدین ترتیب وظایف تکراری از حیطه وظایف کارگران حذف شد. این شرکت توانست از این سیستم برای اتوماسیون و اجرای کارآمد سایر فعالیت ها استفاده کند.

4. تجربه مشتری را می توان با کمک هوش مصنوعی بهبود بخشید.

از دیگر مزایای هوش مصنوعی برای تجارت می توان به بهبود تجربه مشتری اشاره کرد. بهبود تجربه مشتری به این معنی است که در زمانی که به کمک شما نیاز دارند به آنها کمک کنید. البته هیچ کس به تنهایی نمی تواند 24 ساعته در دسترس باشد. همچنین راه اندازی یک بخش پشتیبانی و پشتیبانی مشتری و استخدام نیروهای شیفتی برای این کار می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد، به خصوص اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده باشید.
البته، ربات‌های واکنش‌گرا می‌توانند کارمندان را توانمند کرده و تجربه مشتری را بهبود بخشند. به عنوان مثال، با استفاده از ربات‌های واکنش‌گرا می‌توانید خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید. نرم افزارها و الگوریتم های هوش مصنوعی قادرند به سوالات متداول مشتریان و مشتریان پاسخ دهند و در مواقعی که نیروی انسانی در محل کار حضور ندارند به برخی از مسائل رسیدگی کنند.
استفاده از ربات‌های واکنش‌گرا یکی از راه‌هایی بود که شرکت‌های رزرو تور مانند Expedia توانستند تجربه مشتریان خود را در فرآیند رزرو تور بهبود بخشند. به عنوان مثال، شرکت ها با کمک یادگیری ماشینی می توانند الگوهای جستجوی اینترنتی را تجزیه و تحلیل کنند و با استفاده از این ربات ها و بدون نیاز به حضور انسان، مقاصد سفر مناسبی را به مشتریان خود پیشنهاد دهند.
به این ترتیب می توان در هر زمان و مکانی با ارائه پاسخ فوری به سوالات مشتریان و ارائه تجربه بهتر به آنها از آنها حمایت کرد. همچنین می توانید یک دستیار صوتی برای مشتریان طراحی کنید تا به صورت شفاهی سوالات خود را بپرسند و پاسخ آن را دریافت کنند تا دیگر نیازی به خواندن مقالات مختلف یا جستجو در لیست ها برای یافتن پاسخ سوالات خود نداشته باشند.

5. هوش مصنوعی احتمال خطا را کاهش می دهد.

خطای انسانی می تواند برای هر کسب و کاری گران تمام شود. اما با کمک هوش مصنوعی می توان احتمال این خطاهای انسانی را کاهش داد. شما می توانید نرم افزار کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کنید که خطاها را کاهش داده و دقت را در کارهای اداری، ورود داده ها و بررسی اسناد افزایش می دهد.
به عنوان مثال، تیم حقوقی JPMorgan با استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل اسناد، توانست تعداد خطاها را کاهش دهد. زمانی که بتوانید زمان بررسی مجموعه داده های بزرگ یا انجام چندین کار را کاهش دهید، می توانید هزینه ها را در طول زمان کاهش دهید.

6. هوش مصنوعی شرایط لازم برای خلاقیت را فراهم می کند.

اگر می خواهید کسب و کار شما در دنیای تجارت رقابتی باقی بماند، باید نوآور باشید. خلاق بودن گام مهمی در ایجاد یک نوآوری است. هوش مصنوعی می تواند خلاقیت را تقویت کند. به عنوان مثال، وظایف تکراری مانند گزارش‌دهی و تجزیه و تحلیل مدیریت موجودی را می‌توان به فناوری اتوماسیون فرآیند روباتیک (RPA) برون سپاری کرد و زمان ارزشمند نیروی انسانی را برای کارهای خلاقانه‌تر آزاد کرد.

7. با کمک هوش مصنوعی می توان بازگشت سرمایه را افزایش داد.

با کمک هوش مصنوعی می توانید بازگشت سرمایه (ROI) خود را افزایش دهید. وقتی کسب و کار شما کارآمد است و اعضای تیم می توانند روی مواردی مانند برنامه ریزی و طراحی استراتژیک تمرکز کنند، بهره وری افزایش می یابد و تأثیر مستقیمی بر عملکرد کسب و کار شما دارد. بهبود کارایی و بهره وری در کنار مدیریت فرآیندهای کاری، بهبود تجربه مشتری و افزایش دقت کار باعث بقای کسب و کار و افزایش درآمد و کارایی آن می شود.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *