در کنار رشد کسب و کار خود، باید به روز رسانی وب سایت و فروشگاه آنلاین خود و ارسال محتوای ارزشمند در مورد محصولات و خدمات جدید خود نیز فکر کنید.

البته به روز رسانی وب سایت تنها شامل محتوای وبلاگ نیست، بلکه تمامی اجزای آن را نیز شامل می شود که هر از چند گاهی باید به روز شوند.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چه زمانی باید وب سایت خود را به روز کنید، از کجا شروع کنید و چگونه می توانید برای به روز رسانی وب سایت خود برنامه ریزی کنید.

چه زمانی وب سایت خود را به روز کنیم؟

ابتدا می خواهیم به شما چند خبر بد بدهیم! همین هم هست هیچ برنامه زمانی مشخصی برای به روز رسانی وب سایت خود وجود ندارد.

برخی از صفحات وب سایت شما، مانند صفحه وبلاگ، ممکن است نیاز به به روز رسانی مداوم داشته باشند، در حالی که صفحاتی مانند صفحه تماس با ما اغلب ثابت هستند و ممکن است در طول زمان تغییر کنند.

گاهی اوقات به روز رسانی محتوای سایت ضروری تر از نان است. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، باید تغییرات قیمت را در محصول یا خدمات خود اعمال کنید. همچنین اگر مطالب جدید و ارزشمندی در وبلاگ پیدا کردید، باید آن را در صفحه وبلاگ خود قرار دهید. این باعث می شود مشتریان بالقوه شما بیشتر به شما اعتماد کنند و وبلاگ شما به عنوان منبع اطلاعات به روز در مورد صنعتی که در آن فعالیت می کنید شناخته می شود.

به روز رسانی وب سایت را از کجا شروع کنیم؟

شاید بهانه شما برای به روز نکردن وب سایتتان این باشد که «وقت ندارم!» یا «نمی دانم از کجا شروع کنم!»

ما همچنین قبول داریم که شما به عنوان یک کارآفرین مشغول هستید و از طرف دیگر نمی دانید کدام قسمت ها را باید به روز کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت مانند Google Analytics کمک بگیرید. این ابزارها به شما نشان می دهند که کدام بخش از وب سایت شما آنطور که می خواهید کار نمی کند و نیاز به تغییرات دارد.

به عنوان مثال، شاید ترافیک وب سایت شما در یک صفحه نسبت به سایر صفحات کمتر باشد یا مشتریان خیلی سریع صفحه فروشگاه شما را ترک کنند. در چنین مواقعی می توانید با به روز رسانی و تغییر این قسمت ها عملکرد وب سایت خود را بهینه کنید.

خبر خوب برای کاربران وب: اگر وب سایت یا فروشگاه خود را با Webzy ساخته اید، می توانید به راحتی آن را به Google Analytics متصل کرده و از ویژگی های آن استفاده کنید. (راهنمای اتصال سایت با گوگل آنالیتیکس)

تجزیه و تحلیل وب سایت چگونه به ما کمک می کند؟

اکنون که می دانید چه زمانی و از کجا باید به روز رسانی را شروع کنید، می خواهیم به شما بگوییم که چگونه تجزیه و تحلیل دقیق می تواند به رشد وب سایت شما کمک کند و چگونه می توانید وب سایت خود را به صورت حرفه ای به روز کنید.

در درجه اول: تجزیه و تحلیل وب سایت با استراتژی سئو آن مرتبط است. در واقع نسخه به روز شده وب سایت شما باید با استراتژی سئوی وب سایت شما مطابقت داشته باشد و از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما استفاده کند. با این کار در موتورهای جستجویی مانند گوگل بیشتر و بهتر دیده خواهید شد.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید: به روز رسانی الگوریتم گوگل – لیست کامل آخرین الگوریتم های گوگل

دومین: تجزیه و تحلیل دقیق وب سایت همچنین می تواند به شما در تغییر و توسعه استراتژی محتوای وب سایت کمک کند. در واقع با تجزیه و تحلیل می توانید به خواسته های کاربران و در عین حال نقاط قوت و ضعف وب سایت خود پی ببرید و استراتژی محتوای خود را توسعه دهید. به عنوان مثال، هنگام تجزیه و تحلیل وبلاگ خود، ممکن است متوجه شوید که مقالاتی با عناوینی مانند: “سئو وبلاگ چیست؟” آنها ترافیک بیشتری نسبت به مقالات دیگر دریافت می کنند. به این ترتیب، وقتی محتوای آینده را می نویسید یا محتوای گذشته را به روز می کنید، از این عناوین بیشتر استفاده خواهید کرد.

سوم اینکه: تجزیه و تحلیل دقیق می تواند راه های محتوای جدیدی را برای شما باز کند. به عنوان مثال، کاربران ممکن است برای جستجوی کلمات کلیدی منحصر به فردی که قبلاً از آنها استفاده نکرده اید، به وب سایت شما بیایند. در این مواقع می توانید این کلمات را بیابید و از آنها در وب سایت و مقالات بعدی خود استفاده کنید تا ترافیک موتورهای جستجو بیشتر شود. یا اگر کاربران از طریق شبکه های اجتماعی به وب سایت شما می آیند، می توانید با برنامه ریزی قوی، محتوای بیشتری را در آن شبکه ها برای مخاطبان هدف خود به اشتراک بگذارید.

و چهارم اینکه: تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند اطلاعات دقیق تری در مورد نحوه فروش خدمات یا کالاهای موجود در وب سایت خود داشته باشید. به این ترتیب می توانید ببینید کدام محصول برای کاربران جذاب نیست و نیاز به ارتقا دارد. گاهی اوقات کافی است به سادگی توضیحات آن محصول را ویرایش کنید تا جذاب‌تر به نظر برسد و گاهی لازم است آن محصول را از ابتدا طراحی و تولید کنید.

چگونه می خواهیم وب سایت خود را به روز کنیم؟

همانطور که در بخش قبل گفتیم، تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا بهترین زمان برای به روز رسانی وب سایت خود را تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که فروش شما در یک دوره زمانی کاهش یافته است، می توانید وب سایت خود را با تجزیه و تحلیل دقیق به روز کنید.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: 10 روش برای افزایش فروش آنلاین

هنگامی که وب سایت را تجزیه و تحلیل کردید، وقت آن است که برای به روز رسانی آن برنامه ریزی کنید.

چیزی که باید بدانید این است که این برنامه ریزی کاملاً به نوع کسب و کار شما بستگی دارد. برخی از کسب و کارها ممکن است نیاز داشته باشند که وب سایت خود را هر ماه یا حتی هر هفته به روز کنند، در حالی که برخی از مشاغل این کار را برای دراز مدت انجام می دهند.

پیشنهاد می کنیم اگر کسب و کار شما محصولات یا خدمات جدیدی را به طور مرتب معرفی می کند، به روز رسانی ماهانه یا فصلی وب سایت خود را برنامه ریزی کنید. البته اگر کسب و کاری دارید که این جدول زمانی را ندارد، نباید از قدرت به روز رسانی وب سایت خود غافل شوید. توصیه می کنیم وب سایت خود را به صورت دوره ای تجزیه و تحلیل کنید و در صورت لزوم آن را به روز کنید.

س: آیا بهتر نیست که وب سایت خود را از ابتدا طراحی کنیم؟

این سوال اغلب توسط مدیران کمال گرا مطرح می شود که از تغییرات کوچک در وب سایت تجاری خود راضی نیستند! در پاسخ به این افراد باید بگوییم که طراحی مجدد وب سایت زمان بر است و باید استراتژی های آن را از ابتدا طراحی کنید. علاوه بر این، گاهی اوقات برای این طراحی مجدد نیاز به استخدام یک توسعه دهنده وب سایت یا افراد دیگری است که برای آنها نیاز به افزایش بودجه شرکت دارید. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم به جای طراحی مجدد وب سایت خود، به روز رسانی های سریع تر و فشرده تر را انتخاب کنید که باعث رشد کسب و کار شما می شود.

از طرف دیگر، بهتر است زمانی که می خواهید برند خود را تغییر دهید یا محصولات و خدمات جدیدی را بفروشید، وب سایت خود را دوباره طراحی کنید.

نکته آخر: وقت خود را صرف کنید!

در این مقاله به شما گفتیم که از چه زمانی و از کجا به روز رسانی وب سایت خود را شروع کنید. ما همچنین توصیه هایی در مورد تجزیه و تحلیل وب سایت و برنامه ریزی به روز رسانی ارائه کرده ایم و گفته ایم که طراحی مجدد وب سایت چه زمانی بهتر از به روز رسانی کار می کند.

اما نکته آخر این است که وقتی وب سایت را به روز کردید، نباید به دنبال همه تغییراتی باشید که ایجاد کرده اید تا یک شبه کار کنند. در عوض، باید به خود اجازه دهید که نتایج تغییراتی که در طول زمان ایجاد کرده اید را ببینید. برای این کار باید از ابزارهای آنالیز استفاده کنید و نتیجه عملکرد را مدتی پس از به روز رسانی بررسی کنید.

در آخر پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه این مقاله مقاله آموزش حرفه ای به روز رسانی سایت در 8 مرحله را در وبلاگ وبازی مطالعه نمایید. همچنین اگر در مورد به روز رسانی وب سایت خود سوالی دارید، در قسمت نظرات همین مقاله از ما بپرسید.

اگر سایت خود را با استفاده از سایت ساز وبازی طراحی کرده اید، فرآیند به روز رسانی و به روز رسانی سایت بسیار ساده تر از تصور شما خواهد بود، می توانید با صرف کمترین زمان ممکن، ویرایش ها و تغییرات مورد نظر را در محیط کشیدن و رها کردن وبازی انجام دهید. . به سادگی و بدون نیاز به برنامه نویس و طراح سایت.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *