آمازون از هوش مصنوعی برای کمک به کاربران برای یافتن بهترین محصولات در پلتفرم خود استفاده می کند. علاوه بر این، این شرکت در حال آزمایش هوش مصنوعی مولد برای ایجاد خلاصه‌ای از بررسی‌های محصول است تا تصمیمات خرید را برای مشتریان آسان‌تر کند. بنابراین، به‌جای خواندن تمام نظرات محصول برای یافتن مهم‌ترین اطلاعات، مشتریان می‌توانند خلاصه‌ای از نظرات مشتریان را از طریق این مدل هوش مصنوعی دریافت کنند.

بررسی اجمالی محصولات

آمازون محصولات و نقدهای زیادی را روی پلتفرم خود دارد و اگر هوش مصنوعی بتواند این نظرات را برای کاربران خلاصه کند، می تواند برای مشتریان آمازون بسیار مفید باشد. برای این منظور، آمازون از هوش مصنوعی برای ایجاد خلاصه های کوتاه و خودکار از بازخوردها و نظرات مشتریان استفاده می کند. آمازون اخیراً یکی دیگر از ویژگی های جدید را معرفی کرده است که به مشتریان امکان می دهد تنها با یک ضربه، بازخورد محصول را بدون نیاز به نوشتن یک بررسی طولانی و دقیق ارائه دهند. این سیستم بازخورد به سایر کاربران کمک می‌کند تا قبل از تصمیم به خرید محصول، ایده‌ای کلی از آنچه مردم در مورد محصول دوست دارند یا دوست ندارند به دست آورند، و تصمیم‌گیری در مورد مناسب بودن محصول را برای آنها آسان‌تر می‌کند.

ویژگی جدید هوش مصنوعی آمازون

آمازون اخیراً آزمایش ویژگی جدیدی را در برنامه خرید خود آغاز کرده است که از هوش مصنوعی برای جمع آوری نظرات مشتریان از محصولات استفاده می کند. این بررسی خلاصه‌ای از آنچه را که در مورد محصول دوست داشتند و دوست نداشتند به مشتریان نشان می‌دهد و شامل یک سلب مسئولیت می‌شود که عبارت است از «خلاصه مبتنی بر هوش مصنوعی که از متن نظرات مشتریان ایجاد شده است». آمازون تأیید کرد که در حال آزمایش عملکرد هستند، اما این شرکت دقیقاً نحوه عملکرد هوش مصنوعی یا مدل هایی را که برای تولید خلاصه استفاده می کند، فاش نکرد.

آمازون مدت‌هاست که برای ارائه تبلیغات و توصیه‌های شخصی به خریداران خود به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی متکی بوده است. با این حال، سر و صدای اخیر در مورد هوش مصنوعی و چت ربات‌هایی مانند ChatGPT OpenAI باعث شده است تا شرکت‌هایی مانند آمازون تمرکز خود را بر روی این فناوری افزایش دهند. استفاده از هوش مصنوعی برای جمع آوری نظرات می تواند برای مشتریان مفید باشد. آمازون میلیون ها مورد را در سایت آنلاین خود دارد و هر مورد می تواند صدها بررسی داشته باشد. این شرکت بررسی محصولات را از طریق سیستم رتبه‌بندی تک لمسی خود برای خریداران آسان کرده است، که به مشتریان اجازه می‌دهد بدون نوشتن نظر کامل بازخورد خود را ارسال کنند. اخیراً برخی از مشتریان شروع به استفاده از چت بات ها برای ایجاد نظرات جعلی کرده اند.

چالش ها

آمازون مدت هاست که در ایجاد اعتماد بین مشتریان خود با مشکل مواجه بوده است. سایر فروشگاه های آنلاین از عدم اعتماد آمازون برای جذب مشتری استفاده کرده اند. برخی از مشتریان حتی از ربات‌های چت برای ارسال نظرات از طرف خود استفاده کرده‌اند، که می‌تواند مشکل‌ساز باشد زیرا ممکن است برخی از نظرات واقعی نباشند.

طبق پست لینکدین Wieczorek، خلاصه‌های بررسی‌های محصول توسط هوش مصنوعی می‌تواند به خریداران کمک کند تا به بررسی‌های جدیدتر بپردازند. او اضافه کرد که مدت‌هاست که مشخص شده است که محصولات قدیمی‌تر که زمان بیشتری برای جمع‌آوری بازخورد کاربران داشته‌اند، نسبت به محصولات شرکت‌های جدیدتر (شاید بهتر) مزیت ناعادلانه‌ای دارند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *