Yoast SEO به شما کمک می کند، نه به طور خودکار طرح (طرح) برای صفحات سایت شما. طرحواره داده های نشانه گذاری است که به موتورهای جستجو سیگنال می دهد که محتوای شما محتوای غنی است و به بهبود سئو سایت شما کمک می کند. برای ایجاد طرحواره با افزونه Yoast SEO نیازی به کدنویسی ندارید، فقط تنظیمات افزونه را در قسمت schema پیکربندی کنید.

تنظیمات فعال سازی طرحواره در Yoast

برای فعال سازی طرح سایت کافی است تنظیمات نماینده سایت را پیکربندی کنید، از تب Scheme یک Scheme را فعال کرده و ایجاد کنید و تنظیمات طرح را مدیریت و ویرایش کنید که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

1. تنظیمات ارائه سایت را پیکربندی کنید

در این قسمت از تنظیمات افزونه Yoast Seo، می توانید مشخص کنید که سایت شما نماینده یک شخص یا یک سازمان باشد تا Yoast Seo بتواند داده های ساختاری صحیح را با این اطلاعات تولید کند. در آموزش افزونه Yoast SEO می توانید نحوه پیکربندی کامل این افزونه را مشاهده کنید.

بهتر است اطلاعات سایر اکانت های شبکه های اجتماعی خود را در قسمت سایر حساب ها پر کنید. این افزونه از این اطلاعات استفاده می کند تا به موتورهای جستجو بگوید کدام نمایه ها به سایت شما مرتبط هستند.

.اگر می خواهید سایت شما بیشتر دیده شود و از صفحه 2 گوگل به صفحه اول بروید شما در حال دانلود هستید

2. Schema را از تب Schema در متاباکس Yoast SEO فعال کرده و بسازید

وقتی افزونه Yoast SEO را در سایت خود فعال می کنید، به هر نوع پست (نوع پست) یا همان صفحه و متن یک متاباکس اضافه می شود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، می توانید از هدر schema یک طرح واره برای صفحات خود تعریف کنید. این افزونه به طور خودکار صفحات شما را با طرح صفحه وب و پست های شما را با طرح بندی مقاله توصیف می کند.

3. تنظیمات طرح را در Yoast SEO مدیریت و ویرایش کنید

پیش فرض تنظیمات طرحواره در Yoast SEO به این معناست نوع صفحه و نوع آیتم برای برگه ها، روی تب وب تنظیم شده است و بر این اساس هیچ کدام. در این افزونه می توانید تنظیمات طرح بندی را به صورت جداگانه برای هر پست تایپ شده انجام دهید. به عنوان مثال، تنظیمات طرح بندی پیش فرض را برای بخش Tabed تغییر دهید، این امکان برای سایر انواع پست نیز وجود دارد. انواع پست شامل مقالات، آگهی‌ها، اطلاعیه‌ها، وبلاگ‌ها و موارد دیگر است. البته همانطور که در قسمت قبل گفتم، می توانید از طریق متای باکسی که در انتهای مقاله اضافه شده است، تنظیمات طرح بندی جداگانه برای هر پست یا مقاله ایجاد کنید.

نکته: تغییر نوع طرحواره برای یک نوع پست (مانند برگه ها) برای همه پست های آن نوع اعمال می شود، مگر اینکه برای یک پست خاص به طور جداگانه یک پیش فرض تعریف کرده باشید.

تعدادی گزینه در بخش نوع صفحه موجود است

  • صفحه وب: صفحه وب معمولی، تنظیمات پیش فرض برای صفحات
  • صفحه مورد: یک صفحه خاص برای یک موضوع خاص، مانند یک محصول یا هتل
  • اطلاعات صفحه: صفحه در مورد سایت شما
  • صفحه سوالات متداول: صفحه ای حاوی لیستی از پرسش ها و پاسخ ها
  • صفحه نمایه: صفحه ای که نماینده یک شخص یا کاربر است

گزینه های موجود در بخش انواع مقاله

  • مقاله: یک مقاله معمولی
  • در شبکه های اجتماعی پست کنید: پست وبلاگ
  • مقاله خبری: مقاله خبری
  • مقاله در مورد محتوای تبلیغ کننده: حامی تبلیغات

نمونه ای از نمایش یک طرح سئوی Yoast برای صفحات How To و FAQ

تکه‌های توسعه‌یافته داده‌هایی هستند که Google از طرح شما استخراج می‌کند و در نتایج جستجو نمایش می‌دهد. به عنوان مثال، برای مشاهده پرسش و پاسخ برای صفحات Google How To یا FAQ، باید از بلوک های طرحواره پرسش و پاسخ استفاده کنید. Yoast SEO به طور خودکار نشانه گذاری طرحواره مناسب را به بلوک ها اضافه می کند.

اگر تنظیمات طرحواره را به درستی انجام ندهید یا برخی از فیلدها دارای مقادیر نادرست یا خالی هستند. در کنسول جستجو، خطای مربوط به طرحواره را در همان صفحه مشاهده می کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک سوال برای طرح واره خود ایجاد کرده اید، باید پاسخ را وارد کنید تا خطایی رخ ندهد.

با این آموزش تنظیمات طرحواره در Yoast SEO به صفحات خود اعتبار بدهید و به گوگل اطلاع دهید. اگر سوال یا پیشنهادی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *