مغز انسان 60000 عکس سریعتر از متن پردازش می کند. به همین دلیل است که انسان ها از ابتدای تمدن از تصاویری مانند نقشه ها و نشانه ها استفاده کرده اند.

گرافیک کامپیوتری همه چیز را به سطح کاملاً جدیدی رسانده است. تصاویری مانند اینفوگرافیک ها، ویجت های تعاملی و نقشه های حرارتی انتقال اطلاعات یا بیان نکته را برای هر کسی آسان می کند.

تجسم به افراد کمک می کند تا اطلاعات را بهتر از آنچه که در غیر این صورت انجام می دادند به خاطر بسپارند. همچنین احساساتی را برمی انگیزد که افراد را تشویق می کند تا بر اساس آنچه می بینند عمل کنند.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

چرا تجسم داده ها در مراقبت های بهداشتی مهم است؟

شرکت ها در تمام صنایع می توانند از استفاده از تجسم داده ها بهره مند شوند. با این حال، صنایعی که بیشترین سود را دارند، آنهایی هستند که درک آنها برای بسیاری از مصرف کنندگان سخت است.

درک صنعت مراقبت های بهداشتی به دلیل همه گیری COVID-19 افزایش یافته است. مردم بیشتر از گذشته با اصطلاحات مراقبت های بهداشتی آشنا هستند. با این حال، بسیاری هنوز برای درک پیچیدگی های مراقبت های بهداشتی تلاش می کنند.

تصاویر مراقبت های بهداشتی توضیح آمار و روندهای مهم را آسان می کند. بصری ها همچنین می توانند مصرف کنندگان را تشویق کنند تا اقدامات مثبتی برای بهبود سلامت خود انجام دهند.

برای مثال، یک تصویر بصری در مورد تأثیرات یک سبک زندگی سالم، می تواند افراد را به ورزش و خوردن غذاهای سالم ترغیب کند. تصویری در مورد تأثیر درمان زودهنگام می تواند افراد را تشویق کند تا برای معاینات منظم مراجعه کنند. نشان دادن شیوع یک بیماری در یک منطقه خاص، افراد را به انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بیمار شدن تشویق می کند.

بصری ها همچنین می توانند روندهایی را در صنعت مراقبت های بهداشتی توضیح دهند که مصرف کنندگان باید از آن آگاه باشند. درک فناوری‌ها و روش‌های جدید می‌تواند به مصرف‌کنندگان در انتخاب آگاهانه مراقبت‌های بهداشتی کمک کند.

آیا می خواهید نشان دهید که چگونه یک درمان خاص با یک درمان قدیمی مقایسه می شود؟ آیا باید نشان دهید که چگونه داروهای جدید سلامت و تندرستی را بهبود می بخشند؟ بصری کار را انجام خواهد داد.

5 روش برای استفاده از تجسم داده های مراقبت های بهداشتی

اگر مطمئن نیستید که چگونه از تجسم سازی در صنعت مراقبت های بهداشتی استفاده کنید، گزینه های زیر را در نظر بگیرید. هر کدام برای نمایش انواع خاصی از داده ها به شیوه ای واضح، مختصر و به یاد ماندنی ایده آل هستند.

ابزارک های تعاملی

نمایش داده های تعاملی، تعامل کاربران با داده های شما را به روش های مختلف آسان می کند. آنها قالبی هستند که توجه را جلب می کنند. علاوه بر این، آنها شما را از زحمت ایجاد چندین تصویر برای نمایش داده های خود نجات می دهند.

اگر می‌خواهید داده‌ها را در قالب‌های مختلف مقایسه کنید، ابزارک‌های تعاملی ایده‌آل هستند. آیا می خواهید مرتب کردن داده ها را بر اساس مکان، محدوده سنی یا جنسیت برای افراد آسان کنید؟ اگر چنین است، یک ویجت تعاملی ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز دارید.

اشکال یک ابزار تعاملی این است که یک موضوع یا آمار واحد را برجسته نمی کند. اگر می‌خواهید مردم را به انجام یک اقدام خاص سوق دهید، ممکن است ابزار تعاملی آن چیزی نباشد که شما نیاز دارید.

متناوبا، از سوی دیگر، یک ویجت تعاملی می تواند به افرادی که اطلاعات شخصی می خواهند کمک کند. آنها می توانند پاسخ های سفارشی را بر اساس سن، جنسیت، وزن، مکان یا معیارهای دیگر ارائه دهند. چنین ویجتی برای اتصال افراد به خدماتی که نیازهای آنها را برآورده می کند عالی است.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها تصاویری قدرتمند و در عین حال همه کاره هستند. آنها اغلب شامل نمودارها و ابرهای حبابی هستند. آنها همچنین می توانند نمودارهای دایره ای و پیکتوگراف ها را شامل شوند.

اینفوگرافیک ها برای نمایش اطلاعات فشرده در مورد یک موضوع خاص عالی هستند. این می تواند مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه، اهمیت واکسیناسیون یا نیاز به آزمایش پاپ اسمیر منظم باشد. امکانات بی پایان هستند.

علاوه بر این، اینفوگرافیک ها هشت برابر بیشتر از خلاصه متن در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. اگر می خواهید در مورد یک موضوع مهم آگاهی ایجاد کنید، یک اینفوگرافیک ابزاری ایده آل برای این کار است.

نمودار

نمودارها می توانند ساده یا پیچیده باشند. آنها اغلب در اینفوگرافیک استفاده می شوند، اما شما همچنین می توانید آنها را به عنوان یک تصویر مستقل نشان دهید. انواع مختلفی از نمودارها وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید تا داده های خود را به موثرترین روش نمایش دهید.

نمودارهای میله ای دو یا چند عنصر را با هم مقایسه می کنند. نمودارهای خطی پیشرفت (یا فقدان آن) را در طول یک دوره زمانی نشان می دهد.

نمودارهای دایره ای اجزای یک کل را مقایسه می کنند. آنها می توانند درصد افراد مبتلا به یک بیماری را نشان دهند. آنها همچنین برای نمایش اطلاعات مالی عالی هستند.

نمودارهای حباب مقادیر متفاوتی را برای عناصر مختلف تضاد می کنند. اگر می‌خواهید چهار یا پنج آمار مهم را در دسته‌های مختلف اما مشابه برجسته کنید، از نمودار حبابی استفاده کنید.

هیستوگرام ها مشابه نمودارهای میله ای هستند اما با یک تفاوت مهم. در حالی که نمودارهای میله ای عناصر را مقایسه می کنند، هیستوگرام ها فراوانی یک رویداد خاص را نشان می دهند.

نمودارها برای برجسته کردن آمار در یک زمینه باریک عالی هستند. آنها به مخاطب شما کمک می کنند تا یک نکته را به خاطر بسپارند و در این مورد اقدام کنند.

نقشه های حرارتی

آیا نیاز به نمایش داده های جغرافیایی دارید؟ ممکن است شیوع یک بیماری خاص باشد. این می تواند تعداد مراکز تخصصی مراقبت های بهداشتی در یک منطقه خاص باشد.

نقشه های حرارتی به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که داده های مبتنی بر مکان را در یک نگاه مشاهده کنند. آنها همچنین می توانند داده ها را در بین ایالت ها یا کشورهای مختلف مقایسه کنند.

پلات های پراکنده

نمودارهای پراکندگی در صورتی مفید هستند که متغیرهای شما با یکدیگر مرتبط باشند. می توانید از چنین نموداری برای نشان دادن رابطه بین وزن و قد استفاده کنید. همچنین می تواند اطلاعاتی در مورد میزان یک وضعیت سلامت خاص نشان دهد.

بر خلاف سایر تصاویر، نمودارهای پراکنده بلافاصله درک نمی شوند. شما باید مراقب باشید که فقط مهم ترین نقاط داده را درج کنید. افزودن یک افسانه می تواند به خوانندگان کمک کند تا داده ها را در یک نگاه درک کنند.

بعد چه می شود؟

تصاویر بصری داده ها ابزاری ضروری است که هر شرکت مراقبت های بهداشتی می تواند از آن برای دسترسی به عموم استفاده کند. بصری کمک می کند تا اطلاعات مهم ویروسی شوند. آنها به مردم کمک می کنند تا گزینه های خود را درک کنند و بهترین تصمیمات پزشکی را بگیرند.

علاوه بر این، ایجاد تصاویر بصری سفارشی خود مانند گذشته سخت نیست. در زمان‌های گذشته، مجبور بودید یک طراح گرافیک را برای ایجاد یک تصویر بصری سفارشی استخدام کنید. حالا اما شما می توانید آن را به تنهایی انجام دهید حتی اگر نمی دانید چگونه کدنویسی کنید.

Ion یک پلتفرم طراحی شده است تا ایجاد محتوای تعاملی را برای هر کسی آسان کند. شما می توانید هر نوع تصویری را که نیاز دارید روی پلتفرم ایجاد کنید. Ion همچنین یک کد تعبیه شده برای به اشتراک گذاشتن محتوای شما در چندین پلتفرم آسان می کند.

علاوه بر این، Ion ابزارهایی را دارد که برای انجام تست A/B روی تصاویر خود نیاز دارید. این به شما امکان می دهد مخاطبان خود را بهتر بشناسید و در دسترسی به افراد بهتر شوید.

آیا آماده دسترسی به ابزارهایی هستید که برای ایجاد تصاویری جلب توجه نیاز دارید؟ اگر چنین است، یک نسخه نمایشی درخواست کنید تا ببینید آیا Ion برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *