تبلیغات موثر در فرهنگ جهانی امروز نیازمند محتوای وب سایت عالی است. محتوای خوب یا حتی محتوای خوب نیست.

برای متمایز شدن از رقبای خود و جلب توجه مخاطبان هدف خود، نیاز دارید محتوای برتر بدون شک یکی از مهمترین بخش های تبلیغات در اینترنت است.

در اینجا آنچه باید در مورد بازاریابی محتوا، تاریخچه آن، چرایی حیاتی بودن آن و چگونگی شروع توسعه یک استراتژی محتوا که منجر به نتایج می شود، بدانید.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

بازاریابی محتوا چیست؟

به زبان ساده، بازاریابی محتوا شامل استفاده از محتوا یا کپی برای دستیابی به اهداف خاص است. کسب و کارها از آن برای اطلاع رسانی، ارتباط با مشتریان بالقوه، پرورش روابط با مشتری و فروش محصولات استفاده می کنند. با این حال، بازاریابی محتوا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

بسیاری از کسب‌وکارها در حال حاضر با انتشار محتوای قابل مصرف در پلتفرم‌های عمومی برای افزایش آگاهی از نام تجاری، در بازاریابی محتوا مشارکت می‌کنند.

با این حال، استفاده از محتوای استراتژیک می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد. زمانی که شرکت ها به طور هدفمند کمپین هایی را برای آموزش، اطلاع رسانی و جلب مشارکت مصرف کنندگان طراحی می کنند، حاشیه سود به طور طبیعی در طول زمان افزایش می یابد.

از کجا آمده؟

اگرچه اصطلاح «بازاریابی محتوا» به خودی خود تا مدت‌ها بعد مطرح نشد، اولین تلاش‌های شناخته‌شده برای استفاده از محتوا در تبلیغات در سال 1895 رخ داد. سازنده آمریکایی تراکتور و تجهیزات مزرعه‌ای جان دیر «The Furrow» را راه‌اندازی کرد، مجله‌ای چاپی که هر سه ماه یکبار منتشر می‌شد.

چیزی که «شیار» را از نشریات رقیبش متمایز کرد این بود که سعی نکرد چیزی بفروشد. این یک کاتالوگ نبود و حاوی تبلیغات آشکار نبود. صرفاً به دنبال آموزش مصرف کننده و ایجاد رابطه بین شرکت و مخاطبان هدف خود بود.

با گذشت سالها، خوانندگان آن افزایش یافت. تا سال 1912، «شیار» با 4 میلیون خواننده به خود می بالید و راه را برای سایر برندها هموار می کرد تا از یک مدل بازاریابی مشابه پیروی کنند.

در همین حال، در فرانسه در سال 1900، برادران ادوارد و آندره میشلین از تایرهای میشلین، راهنمای معروف میشلین را ایجاد کردند. این به عنوان یک راهنما برای صاحبان خودرو آغاز شد و شامل نقشه های اولیه، دستورالعمل های مراقبت از لاستیک، و مکانیک، هتل، و سایر توصیه های سفر بود.

در سال 1929، راهنمای میشلن شروع به گنجاندن لیست رستوران ها در انتشارات خود کرد. این شهر بیشتر به دلیل اعطای “ستاره” به مراکز غذاخوری خوب که ارزش سفر به آنها را داشتند، شناخته شد.

استراتژی بازاریابی آنها درخشان و یکی از قابل توجه ترین استراتژی ها در تاریخ بازاریابی محتوا بود. کمتر از 3000 خودرو در جاده های فرانسه وجود داشت. راهنمای میشلین برای ایجاد علاقه به سفر با اتومبیل و متعاقباً نیاز به خدمات تایر طراحی شده است.

بعدها، ظهور ایستگاه‌های رادیویی فرصتی را برای شرکت‌ها فراهم کرد تا نمایش‌های رادیویی و آگهی‌های تبلیغاتی ایجاد کنند. سیرز در سال 1979 تئاتر رادیویی سیرز را ایجاد کرد که توصیه های مفید و کمک های کمدی به شنوندگان ارائه می کرد. این به نوبه خود تقاضای بیشتری برای رادیو ایجاد کرد. سپس مصرف‌کنندگان آن رادیوها را از سیرز خریداری کردند و درآمدشان را افزایش دادند.

متعاقباً تلویزیون فرصتی برای تبلیغات جذاب بصری به ارمغان آورد. در اوایل دهه 1990، تقریباً هر برندی به نوعی از بازاریابی محتوا استفاده می کرد.

تولد تولید محتوای دیجیتال

در سال 1993، O’Reilly Media (O’Reilly & Associates سابق) اولین وب سایت شرکت در جهان را راه اندازی کرد. همانطور که تکنولوژی با سرعتی سرسام آور شروع به پیشرفت کرد، کامپیوترها به خانه تقریباً هر آمریکایی راه یافتند – درست مانند تلویزیون های زمانی.

زمانی کامپیوترها و به تعبیر دیگر اینترنت یک کالای لوکس محسوب می شدند. همه اینها به سرعت تغییر کرد و شبکه جهانی وب به راهی جدایی ناپذیر برای برقراری ارتباط و انجام تجارت تبدیل شد.

فقط دو سال بعد، در سال 1996، روزنامه نگار روزنامه جان اف. اوپدال ناخواسته اصطلاح “بازاریابی محتوا” را ابداع کرد، بدون اینکه بداند این اصطلاح در دهه های آینده چقدر اهمیت خواهد داشت. ایجاد کپی به زودی برای همه رایگان شد. اگر اتصال اینترنتی داشتید، می‌توانید محتوایی را که مردم می‌بینند منتشر کنید.

ظهور بهینه سازی موتورهای جستجو

اکثر مشاغلی که در اواسط دهه 90 تا اوایل دهه 2000 در وب حضور داشتند، به طور مداوم از افزایش ترافیک لذت می بردند زیرا مصرف کنندگان نحوه استفاده از اینترنت را کشف کردند. اما با انتشار روزانه صدها و حتی هزاران وب سایت، رقابت برای بازدید افزایش یافت.

معیارهای عملکرد مانند حجم ترافیک لزوماً کیفیت محتوایی را که کاربران به آن می‌رسند نشان نمی‌دهند. آنها تا حد زیادی منعکس کننده توانایی یک کپی رایتر برای جذابیت برای موتورهای جستجو بودند. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به طور جدایی ناپذیری با بازاریابی محتوا گره خورد، اما بازاریابی محتوا فراتر از سئو بود.

نسخه های اولیه الگوریتم های موتورهای جستجو بسیار ساده تر بودند و صفحات وب را برای یک عبارت جستجو یا کلمه کلیدی بر اساس تعداد دفعاتی که آن عبارت در صفحه ظاهر می شود رتبه بندی می کردند. الگوریتم‌ها فرض می‌کردند که هر چه تعداد دفعات حضور یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، محتوا برای افرادی که موضوع را جستجو می‌کنند بهتر است.

طولی نکشید که الگوریتم های موتورهای جستجو تکامل پیدا کردند. نسخه های اولیه هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی شروع به ردیابی رفتار کاربر و نحوه تعامل آنها با صفحات وب پس از ورود کردند. اگر کاربران با محتوا “بازگشت” یا درگیر نشدند، الگوریتم‌ها شروع به رتبه‌بندی صفحه پایین‌تر از سایرین در همان موضوع می‌کنند. و الگوریتم ها به رشد و تکامل خود ادامه می دهند.

ظهور بازاریابی رسانه های اجتماعی

اگرچه MySpace اولین پلتفرم رسانه اجتماعی نبود که وجود داشت، اما مسلماً این پلت فرمی است که مردم بیشتر از همه آن را به خاطر دارند. انجمن اصلی اشتراک‌گذاری اجتماعی Six Degrees در واقع اولین پلتفرم اجتماعی آنلاین بود که پس از آن تعداد زیادی از دیگر پلت‌فرم‌ها بودند.

با پیوستن مشتریان به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، شرکت‌ها شروع به بررسی نحوه تبلیغ برای کاربران به روش‌های منحصر به فرد و به یاد ماندنی کردند. بازاریابی رسانه های اجتماعی شروع به شکل گیری کرد و اکنون نقش مهمی در استراتژی کلی بازاریابی محتوای یک شرکت ایفا می کند.

ارسال در رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای به اشتراک گذاری پست های وبلاگ، مقالات، عکس ها، ویدئوها و محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مانند توصیفات یا نظرات است.

ورود بازاریابی اقتدار

انتشار محتوا، بهینه‌سازی موتورهای جستجو و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی برای موتورهای جستجو کافی نبود تا نسخه‌های خوب را از نسخه‌های عالی با رقبای زیادی که محتوا تولید می‌کنند جدا کنند.

موتورهای جستجو شروع به ارزیابی اعتبار و شهرت نویسنده یک صفحه وب‌سایت کردند و سپس از این اطلاعات برای رتبه‌بندی صفحات توسط سازندگان محتوای معتبر و مقامات صنعتی بالاتر از محتوای مشابه توسط منابع کمتر شناخته شده استفاده کردند.

بازاریابی مرجع یکی از اجزای مهم بازاریابی محتوای پیشرفته است. به طور کلی به رهبران صنعت، املاک و مستغلات اینترنتی بیشتری نسبت به سایرین که برای همان فضا رقابت می کنند، داده می شود.

نویسندگان منتشر شده، شرکت های بزرگ، مارک های بین المللی و سایر نهادهای شناخته شده معمولاً دارای اعتبار دامنه یا وب سایت بالاتری هستند. این یکی از عوامل متعددی است که توسط الگوریتم‌ها برای تعیین رتبه یک صفحه وب نسبت به میلیاردها صفحه دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی پردازش زبان طبیعی (NLP)

در اکتبر 2019، غول موتور جستجو گوگل از معرفی پردازش زبان طبیعی (NLP) به الگوریتم های خود خبر داد. NLP جایگزین هیچ فناوری الگوریتم موجود فعلی نمی شود. در عوض یک لایه دیگر به آن اضافه می کند.

فناوری NLP به گوگل اجازه می دهد تا از هوش مصنوعی پیشرفته (AI) و یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل زبان انسان و تطبیق بهتر عبارات جستجو با نتایج صفحه وب استفاده کند. اساساً، این به گوگل امکان می‌دهد صفحات وب‌سایت را مانند یک انسان بخواند.

نیاز به درک صفحه در چنین سطحی عمدتاً ناشی از افزایش جستجوی صوتی است که نحوه تلاش افراد برای یافتن چیزها در وب را تغییر داده است. مصرف کنندگان به جای استفاده از کلمات کلیدی مانند “بازاریابی محتوا” از عبارات کلیدی مانند “بهترین ابزار بازاریابی محتوا چیست؟” استفاده می کنند.

چرا به یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب نیاز دارید؟

به عبارت ساده، بدون یک استراتژی بازاریابی محتوا خوب، برای حفظ دیده شدن کسب و کار خود به صورت آنلاین با مشکل مواجه خواهید شد. مشتریان بالقوه برای یافتن شرکت شما کار سخت تری خواهند داشت، و آنهایی که به وب سایت شما راه پیدا می کنند، بیشتر احتمال دارد به جای ماندن و مصرف محتوا، جهش کنند.

حداقل، بازاریابی محتوای اساسی برای اطمینان از ثبت کسب و کار شما در نقشه دیجیتال برای مشتریان بالقوه ضروری است. این ممکن است شبیه چند پست وبلاگ در ماه باشد که فقط برای زنده نگه داشتن آنها به کانال های رسانه های اجتماعی شما داده می شود.

از طرف دیگر محتوای خوب در طول زمان ارزش نمایی برای کسب و کار شما فراهم می کند.

مزایای محتوای ثابت و با کیفیت بالا

انتشار منظم محتوای با کیفیت بالا در اشکال مختلف در وب سایت شرکت و کانال های رسانه های اجتماعی مزایای زیادی دارد. یک استراتژی بازاریابی وب قوی:

  • اعتبار و اقتدار را در زمینه شما ایجاد می کند
  • در طول زمان به تولید ارزش برای کسب و کار شما ادامه می دهد
  • یک مخاطب هدف درگیر را پرورش می دهد
  • اعتماد بین برند شما و مصرف کنندگان ایجاد می کند
  • به رایج ترین سوالات کاربران پاسخ می دهد
  • شهرت برند شما را بهبود می بخشد
  • سرنخ های واجد شرایط و تعداد کلیک ایجاد می کند
  • کاربران را وادار به انجام اقداماتی مانند تماس با کسب و کار شما یا پر کردن فرم تماس شما می کند
  • به مصرف کنندگان اطلاع می دهد و به آنها اجازه می دهد تا در مورد محصولات و خدماتی که خریداری می کنند تصمیم بگیرند
  • دید آنلاین بیشتری برای کسب و کار شما ایجاد می کند و تبلیغات دهان به دهان را تشویق می کند
  • به صفحات وب سایت شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و عبارات کلیدی در صنعت شما رتبه بالایی داشته باشند
  • وفاداری به برند را ایجاد می کند و برای محصولات و خدمات شما طرفدارانی ایجاد می کند

محتوای خوب چگونه است؟

اگر به لحاظ حرفه ای نویسنده نیستید، ممکن است ندانید که گوگل و کاربران وب چه چیزی را «محتوای خوب» می دانند. بسیاری از صاحبان مشاغل نمی دانند چگونه از کلمات کلیدی به طور موثر استفاده کنند، چه موضوعاتی را برای ایجاد یک صفحه معتبر بگنجانند، یا چگونه محتوای بهتری نسبت به رقبای خود منتشر کنند.

نویسندگان حرفه ای درک بهتری از انتظارات کاربران و موتورهای جستجو از کپی دارند.

محتوای خوب باید:

  • خواندن آسان و ساده برای کاربر
  • اسکن و اسکن دوستانه
  • موتور جستجو و نرخ تبدیل بهینه شده است
  • سرشار از عناوین و زیرعنوان
  • کاملا منحصر به فرد در هر صفحه
  • بر روی نام تجاری و قادر به بیان شفاف ارزش های اصلی شرکت شما
  • مطابق با چالش ها و نیازهای مخاطبان هدف شما
  • برای خوانندگان انسانی بهینه شده است
  • موقعیتی برای کمک به خواننده بیشتر از فروش به آنها (زمانی که کاربران احساس می کنند درک و حمایت می شوند، فروش به طور ارگانیک افزایش می یابد)
  • حاوی آمار و/یا حقایق مرتبط از منابع معتبر و سایر متخصصان صنعت
  • همیشه سبز یا خبرساز؛ محتوای همیشه سبز همچنان ارزش مستمری برای کسب و کار شما فراهم می کند، در حالی که وبلاگ های خبرساز به هدایت سریع و هدفمند ترافیک به وب سایت شما کمک می کنند.
  • به طور منظم در کانال های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته شود

همچنین باید ارائه دهد:

  • تصدیق مشکلات کاربر
  • توصیه عملی برای خواننده
  • اطلاعات ارزشمندی که توسط رقبا به صورت آنلاین منتشر نشده است
  • تعامل بصری با تصاویر و ویدیوهای بهینه شده با برچسب ALT
  • یک فراخوان واضح برای تماس با کسب و کار از طریق فرم یا تلفن
  • پیوندهایی به منابع اضافی در وب سایت شما و سایر وب سایت های معتبر و با رتبه بالا
  • بینشی از دیدگاه و شخصیت منحصر به فرد شرکت شما

همچنین مهم است که به تجربه کاربری توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان محتوای شما را به شیوه ای که شما مد نظر دارید تجربه می کنند. صفحات شما باید:

  • سریع بارگیری کنید؛ ایده آل در کمتر از سه ثانیه
  • عاری از لینک های شکسته یا پیوندهایی به وب سایت های هرزنامه و بی کیفیت باشید
  • هیچ خطای محتوای مهمی نداشته باشد
  • پیوندهایی به صفحات دیگر در سایت خود اضافه کنید تا:
    • به کاربران کمک کنید به راحتی از یک مکان به مکان دیگر حرکت کنند
    • آنها را به آنچه می گویید علاقه مند و درگیر نگه دارید

وقت نوشتن ندارید؟ یک نویسنده خبره استخدام کنید

تولید محتوای با کیفیت به زمان نیاز دارد، چیزی که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار هنگام تلاش برای افزایش فروش و سازماندهی شرکت، با کمبود مواجه می‌شوند.

اگر زمان برای نوشتن ندارید، یا فقط به توانایی خود در نوشتن برای وب اطمینان ندارید، برون سپاری نسخه شما می تواند راه حل مناسبی برای شرکت شما باشد.

WriterAccess یکی از برترین پلتفرم‌های تولید محتوا در جهان است که به کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای دسترسی به استعدادها و ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی محتوا قانع‌کننده را فراهم می‌کند.

ما قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای برای هر کلمه و نرخ ثابت ارائه می‌دهیم و هر یک از استراتژیست‌ها، ویراستاران و نویسندگان محتوای ما برای اطمینان از توانایی آنها در ارائه مداوم نسخه‌های بدون خطا و جذاب به مشتریان خود بررسی می‌شوند.

اکنون برای یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه ثبت نام کنید تا با شبکه ما با بیش از 15000 نویسنده، ویراستار و سایر مترجمان آزاد ارتباط برقرار کنید. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا محتوای سطح بالایی را پرورش دهید که منجر به کیفیت می‌شود و برند شما را به عنوان یک مرجع در جایگاه شما قرار می‌دهد!


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *