طبق یک گزارش جدید ظاهرا اپل می‌خواهد به زودی پشتیبانی از مشتریان از طریق X (توییتر) و همچنین یوتیوب و انجمن آنلاین خود متوقف کند.

اگر چنین اتفاقی بیفتد احتمالا بیش از ۱۵۰ کارمند اپل تحت تأثیر آن قرار خواهند گرفت، اما ظاهرا اپل به این کارمندان پیشنهاد شغل پشتیبانی تلفنی را خواهد داد.

این تغییرات قرار است از اول اکتبر اجرا شوند و کاربران اپل در شبکه اجتماعی X پیام‌هایی دریافت خواهند کرد که آن‌ها را برای دریافت پشتیبانی به جای دیگری هدایت خواهد کرد. اپل همچنین پشتیبانی از مشتریان خود در کانال یوتیوب Apple Support را متوقف خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که چرا اپل چنین تصمیمی گرفته است، اما احتمالا اپل به دنبال کاهش هزینه‌های خود است، مخصوصا بعد از آنکه X قیمت API خود را در ماه مارس امسال افزایش داد.

اپل تنها شرکتی نیست که پشتیبانی از کاربران خود را در شبکه‌های اجتماعی کاهش می‌دهد. شرکتی مثل سونی هم سال گذشته این کار را در مورد پلی استیشن انجام داد. نتفلیکس هم که بیش از یک دهه پشتیبانی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌کرد دست به کار مشابهی زده است. ظاهرا نتفلیکس می‌خواهد مشتریان خود را به سمت استفاده از پلتفرم‌های خودش سوق دهد و شاید اپل هم چنین هدفی داشته باشد.

منبع: theverge


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *