الگوریتم Google Hill توسط کریشنا بهارات در دانشگاه تورنتو توسعه داده شد. Hilltop یکی از مهمترین الگوریتم های ارائه شده توسط گوگل است که در سال 2003 به دنیای وب معرفی شد. این الگوریتم از ابتدا تاثیر زیادی بر عملکرد سئو سایت ها داشت و پس از مدتی طولانی همچنان به عنوان یکی از الگوریتم های مهم گوگل شناخته می شود. برای رتبه بندی و رتبه بندی سایت ها

چی میخونی:

تاثیر الگوریتم هیل گوگل بر سئو سایت

هدف از معرفی الگوریتم تپه بررسی اعتبار صفحات وب بر اساس محتوا و اطلاعات آنها و همچنین لینک های خارجی سایت ها می باشد. در واقع این الگوریتم با ارزیابی کیفیت محتوای صفحات وب و صحت لینک ها اعتبار یا عدم اعتبار وب سایت ها را مشخص می کند و آنها را رتبه بندی می کند.

سازندگان الگوریتم تپه معتقدند که استناد به محتوای یک صفحه وب در وب سایت های مرجع نشان دهنده اعتبار آن صفحه است. به گفته توسعه‌دهنده الگوریتم hilltop، هر چه تعداد لینک‌های خارجی از یک صفحه وب در صفحات ارجاع‌دهنده بیشتر باشد، اعتبار آن صفحه بیشتر می‌شود.

اثربخشی الگوریتم تپه در تأیید پیوند

برای تایید اعتبار صفحات وب، لینک ها باید از سایت های مرجع مستقل باشند و هیچ لینکی بین سایت های استناد کننده و صفحه لینک شده مجاز نیست. به بیان ساده، اگر وب سایت X سعی کند از طریق سایت های خود لینک های خارجی ایجاد کند تا اعتبار خود را افزایش دهد، هرگز نمی تواند از الگوریتم تپه امتیاز بگیرد. الگوریتم Tepe با دقت هر گونه ارتباط مخفی بین وب سایت ها را شناسایی می کند و سایت مذکور را که سعی در دور زدن الگوریتم دارد جریمه می کند.

برای کسب امتیاز بالا از الگوریتم تپه، بهترین راه ایجاد محتوای با کیفیت، منحصر به فرد و معتبر است. فرآیند دریافت بک لینک از سایت های ارجاع دهنده باید یک فرآیند طبیعی و بر اساس محتوای صفحه معتبر باشد. بنابراین صاحبان سایت باید به جای استفاده از روش های نادرست و سئو کلاه سیاه برای افزایش رتبه سایت خود، روی کیفیت محتوای صفحات وب تمرکز کنند.

3 نکته مهم هنگام ارزیابی پیوند بین وب سایت ها در الگوریتم Hilltop

اگر قصد دارید سایت خود را به عنوان یک سایت مرجع در الگوریتم تپه ثبت کنید، باید مراقب باشید که سایت شما و سایت هایی که با آن ها شبکه می کنید به عنوان سایت های مستقل شناخته شوند. برای اثبات مستقل بودن سایت ها، 3 عامل زیر توسط الگوریتم Tepe بررسی می شود:

  • آدرس های IP سایت ها نباید 3 بلوک اول را داشته باشند.
  • قسمت عمومی نام دامنه سایت ها باید متفاوت باشد.
  • بین سایت اصلی و سایتی که پیوند خارجی را ارائه می دهد نباید ارتباط معنی داری وجود داشته باشد.

تفاوت بین الگوریتم hill و الگوریتم PageRank

می توانید تصور کنید که نحوه عملکرد الگوریتم Tepe با الگوریتم PageRank یکسان است، اما در نحوه رفتار این الگوریتم ها تفاوت هایی وجود دارد. الگوریتم PageRank رابطه بین سایت ها را ارزیابی می کند و در واقع به عنوان یک الگوریتم رابطه ای عمل می کند. در حالی که الگوریتم تپه گوگل بر صفحات تخصصی و ارجاع دهنده تمرکز دارد.

الگوریتم PageRank اعتبار یک سایت را بر اساس تعداد لینک های خارجی در صفحات آن سایت تعیین می کند. اجرای این الگوریتم در مقایسه با الگوریتم تپه ناقص و ناکافی است. زیرا پیج رنک تنها تعداد لینک ها را در نظر می گیرد و اعتبار و کیفیت محتوا را در نظر نمی گیرد.

برای بهبود عملکرد PageRank، گوگل الگوریتم hill را برای کمک به عملکرد بهتر الگوریتم PageRank معرفی کرد. برای اعتبارسنجی صفحات وب، الگوریتم تپه فقط صفحات تخصصی را بررسی می کند و کل سایت را بررسی نمی کند. روش کار الگوریتم تپه به این صورت است که ابتدا صفحات معتبر را شناسایی کرده و آنها را با یک تگ مرجع تگ می کند. در مرحله بعد، این الگوریتم صفحاتی که از طریق سایت های ارجاع دهنده لینک شده اند را بررسی می کند و محتوای تخصصی مرتبط با موضوعات جستجو شده را پیدا می کند.

بهینه سازی صفحات وب برای ارضای الگوریتم تپه

برای بهینه سازی سایت ها و هماهنگی با عملکرد الگوریتم تپه، لازم است عناصر زیر را به دقت بررسی و پیاده سازی کنید.

  1. ابتدا وب سایت های مرجع در موضوع مورد نظر را شناسایی کنید. برای این کار باید به لینک های موجود در صفحه موتور جستجو (SERP) مراجعه کنید و سایت هایی را که محتوای مرتبط با صفحه شما ارائه می دهند بررسی کنید. توجه داشته باشید که مرتبط بودن موضوع جستجو مهمترین عامل در یافتن وب سایت های مرجع و قابل اعتماد است.
  2. پس از یافتن وب سایت های مرجع و قابل اعتماد، شروع به شبکه سازی با آنها کنید. سعی کنید فرآیند لینک دادن به سایت های معتبر را به صورت طبیعی و صحیح انجام دهید و از لینک دادن به صفحات و افراد جعلی خودداری کنید.
  3. لینک سازی با وب سایت های مختلف را در دستور کار خود قرار دهید. مراقب باشید اگر تمام لینک سازی خود را با سایت های مرجع و متخصص انجام می دهید، ممکن است برای گوگل مشکوک به نظر برسد. بنابراین بهتر است علاوه بر سایت های مرجع، به سایت هایی با اعتبار متوسط ​​نیز لینک داده شود.

آخرین کلمه

قدرت ایجاد لینک با سایت های قابل اعتماد را فراموش نکنید تا به موفقیت برسید و از الگوریتم تپه استفاده کنید. با وجود به روز رسانی و معرفی الگوریتم های جدید توسط گوگل، اهمیت بک لینک ها و لینک های خارجی کم نشده است و این مشکل همچنان یکی از مشکلات مهم و اساسی در سئو سایت ها محسوب می شود. استفاده از لینک بیلدینگ غیر واقعی و نامعتبر شما را از هدف دور می کند و احتمال جریمه شدن سایت توسط الگوریتم های گوگل را افزایش می دهد. پس در این مورد بسیار مراقب باشید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *