الگوریتم MUM مخفف Multitask Unified Model است، این الگوریتم در سال 2021 توسط گوگل معرفی و معرفی شد. این الگوریتم چند وظیفه ای مبتنی بر هوش مصنوعی و توسط متخصص هندی “Prabhakar Raghavan” طراحی شده است. گوگل اعلام کرد که الگوریتم Mam به روز رسانی الگوریتم BERT است، اما باید توجه داشت که عملکرد Mam هزاران برابر بهتر از BERT است.

MUM روش کار موتورهای جستجوی گوگل را با شکستن موانع زبانی و ارائه اطلاعات جامع تر به کاربران به جای استفاده از روش سنتی تمرکز بر کلمات کلیدی تغییر داده است. الگوریتم مام به گونه ای طراحی شده است که می تواند 75 زبان زنده در سراسر جهان را تشخیص دهد و در صورت یافتن پاسخی به زبان پرسشگر، پاسخ سوال را به زبان های دیگر ارائه می دهد.

چی میخونی:

هدف از طراحی الگوریتم Google MUM

برخلاف سایر الگوریتم‌ها که معمولاً هیچ توضیحی در مورد نحوه عملکرد آنها ارائه نمی‌دهند، گوگل شرح مختصری از الگوریتم MUM منتشر می‌کند. گفته می شود که الگوریتم MUM مبتنی بر فناوری های جدید است و برای پاسخ به سوالات پیچیده ای طراحی شده است که پاسخ مشخصی ندارند.

گاهی اوقات سوالات کاربر می تواند پیچیده و طولانی باشد که در این صورت ارائه پاسخ در قالب لینک کوتاه قابل قبول نیست و پاسخگوی نیاز کاربر نیست. در این موارد، الگوریتم MUM گوگل از محتوا در قالب های مختلف مانند تصاویر، ویدئوها و متن به زبان های مختلف برای پاسخ به سوالات پیچیده استفاده می کند.

برای درک بهتر گردش کار، نمونه ای از جستجوی پیچیده توسط کاربر گوگل را ارائه می دهیم. فرض کنید یک کاربر سوالی به شکل “صعود در کوه های آلپ در تابستان” را در موتور جستجوی گوگل وارد می کند. برای پاسخ به این سوال، الگوریتم MUM اطلاعات مختلفی از جمله ارتفاع کوه های آلپ، دمای هوای منطقه در فصل تابستان، درجه سختی پیاده روی و تجهیزات مورد نیاز برای صعود به قله را در اختیار کاربر قرار می دهد. آلپ.

تقسیم بندی مهارت الگوریتم MUM گوگل

الگوریتم MUM یکی از جدیدترین و مهم ترین الگوریتم های گوگل است که نسبت به بسیاری از الگوریتم ها بهتر عمل کرده و دنیای پاسخگویی به سوالات کاربران را متحول کرده است. MUM مهارت های مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

مهارت های چند زبانه الگوریتم MUM

الگوریتم MUM به 75 زبان زنده دنیا مسلط است و به راحتی می تواند به سوالات کاربران به زبان های مختلف پاسخ دهد. الگوریتم MUM به طور مداوم در حال یادگیری است و اگر پاسخ سوال به زبان مورد نظر کاربر یافت نشد، سعی می کند پاسخ را به زبان دیگری ارائه دهد.

توانایی چندوظیفه ای الگوریتم MUM

مهارت چندوظیفه ای الگوریتم MUM برای پاسخ به سوالات کاربران یک قدم فراتر می رود و با تجزیه و تحلیل نیازهای کاربران اطلاعات جامعی را در اختیار آنها قرار می دهد. همانطور که در مثال کوهنوردی اشاره شد، الگوریتم MUM اطلاعات کاملی در مورد شرایط آب و هوایی، درجه سختی کوهنوردی و تجهیزات مورد نیاز در پاسخ به سوال کاربر در مورد کوهنوردی در آلپ ارائه می دهد.

مهارت چندوجهی الگوریتم MUM

با استفاده از این مهارت، الگوریتم MUM می تواند به سوالات پیچیده کاربر در قالب های مختلف پاسخ دهد. این الگوریتم از محتوای متفاوتی در قالب تصویر، ویدئو، پادکست و متن برای کمک به درک بهتر کاربران استفاده می کند و پاسخ ها را در قالب های مختلف ارائه می دهد.

چگونه الگوریتم MUM بر سئو سایت ها تأثیر می گذارد

الگوریتم های گوگل دائما در حال به روز رسانی و تغییر هستند. متخصصان سئو و مدیران سایت برای موفقیت در کسب و کار خود باید با این تغییرات همراه باشند. الگوریتم جدید گوگل می تواند محتوای ارائه شده در قالب تصویر و ویدئو و همچنین متن را درک کند و محتوای مرتبط با جستجوی کاربران را رتبه بندی و رتبه بندی کند. برای کسب رتبه خوب و دیده شدن توسط الگوریتم MUM، علاوه بر تولید محتوای باکیفیت، باید سعی کنید به تمامی سوالات احتمالی کاربران پاسخ دهید و با استفاده از چند رسانه ای در توضیحات، شانس دیده شدن وب سایت توسط کاربران را افزایش دهید. موضوع مورد بحث

قابلیت لنز یکی از جدیدترین ابزارهای موتور جستجوی گوگل است که به کاربران امکان می دهد موضوع مورد نظر خود را در قالب تصاویر جستجو کنند. فرض کنید می خواهید یک کفش خاص بخرید، اما هیچ اطلاعاتی در مورد نام تجاری و مشخصات ظاهری آن کفش ندارید. الگوریتم MUM با استفاده از عملکرد لنز و با استفاده از تصویر کفش، اطلاعات جامع و کاملی از این محصول در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به عناصر ذکر شده، با استفاده از تصاویر و ویدیوهای مناسب مرتبط با محتوا و ارائه محتوای منسجم و ساختارمند، به MUM اطلاع دهید که وب سایت شما محتوای مورد نظر کاربران را ارائه می دهد.

کل دریافت شده

هدف اصلی گوگل ارائه بهترین نتایج جستجو با بالاترین کیفیت به کاربران است. جدیدترین الگوریتم گوگل به نام MUM عملکرد موتورهای جستجوی گوگل را متحول می کند و با شکستن مرزهای زبان، پاسخ های جامع تری به سوالات پیچیده کاربران ارائه می دهد. بر اساس توضیحات ارائه شده توسط گوگل، وب سایت ها باید به جای الگوریتم برای بهتر دیده شدن، محتوای صفحات خود را برای جلب رضایت کاربران بهینه و بهینه کنند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *