DoorDash و Uber همیشه در حال آزمایش فناوری های جدید و استفاده از فناوری های نوظهور برای بهبود خدمات خود هستند. شرکت DoorDash به لطف استفاده از فناوری های نوآورانه توانسته است به سرعت به یک شرکت برتر در صنعت تحویل مواد غذایی تبدیل شود و این عامل محرک موفقیت این شرکت بوده است. از سوی دیگر، اوبر از تیمی به نام Uber AI برای کشف چگونگی بهبود خدمات خود استفاده می کند. آنها به دنبال فناوری های جدیدی هستند تا به پلتفرم خود اضافه کنند و روش کار خود را کارآمدتر کنند.

به گفته هوشیو، هر دو شرکت از پذیرش گسترده هوش مصنوعی و نرخ رشد سریع نوآوری در این حوزه جدید فناوری مولد سود خواهند برد.

DoorDash از هوش مصنوعی مولد برای پر کردن شکاف‌ها استفاده می‌کند

DoorDash Engineering، تیمی در DoorDash، پنج حوزه را شناسایی کرده است که هوش مصنوعی مولد می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و مفید باشد. آن‌ها از ورودی‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا با ساده‌سازی فرآیند سفارش‌دهی و تقویت ورودی‌های مشتری و بهبود عملکرد برنامه‌ها و ابزارهایشان، شرایط را برای مشتریان بهتر کنند. DoorDash همچنین از یادگیری ماشینی، نوعی هوش مصنوعی، استفاده می‌کند تا توصیه‌های شخصی‌سازی شده را بر اساس ترجیحات فردی مشتریان ارائه دهد. این بدان معناست که شخصی سازی در گردش کار DoorDash اکنون می تواند فراتر از یادآوری سفارشات قبلی مشتریان باشد و در عوض از آن اطلاعات برای برآورده کردن بهتر نیازهای خاص آنها در آینده استفاده کند.

DoorDash قصد دارد از هوش مصنوعی مولد در دو حوزه عملیاتی و ارائه اطلاعات به مشتریان استفاده کند. از لحاظ عملیاتی، DoorDash می تواند از هوش مصنوعی برای استخراج اطلاعات تغذیه ای در مورد آیتم های منو یا لیست خرید و نمایش آن به مشتریان استفاده کند. این به مشتریان کمک می کند تا تصمیمات بهتری در مورد سفارش بگیرند. در واقع DoorDash با کمک هوش مصنوعی توانست بدون پرداخت هزینه اضافی برای رونویسی سفارشات، اطلاعات اضافی و بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد. دیگری استفاده از کدنویسی و آزمایش مولد برای کمک به تعادل بین مسئولیت‌ها و وظایف فناوری و توسعه است که نوآوری و ادغام فناوری‌های جدید در پلتفرم‌ها را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند.

استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند روشی مقرون‌به‌صرفه‌تر برای DoorDash باشد تا به‌طور قابل‌توجهی روش کسب‌وکار خود را بدون متحمل شدن هزینه‌هایی که معمولاً برای ایجاد چنین تغییرات عمده‌ای در پیشنهادات یا عملیات شرکت لازم است، تغییر دهد.

هوش مصنوعی Uber رهبر بازار با شبکه های عصبی پیشرفته است

اوبر نمونه عالی دیگری از یک شرکت متمرکز بر تحویل است که به شدت به فناوری پیشرفته متکی است و می خواهد هوش مصنوعی را از طریق بخش هوش مصنوعی Uber خود یکپارچه کند. مرکز تحقیقاتی Uber و پلتفرم‌های پیشرفته هوش مصنوعی زمان و منابع قابل توجهی را به توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی اختصاص داده‌اند و به آن‌ها شالوده خوبی برای گسترش و تداوم ادغام هوش مصنوعی در عملیات خود می‌دهند.

اوبر در حال حاضر از هوش مصنوعی برای بهبود خدمات خود به طرق مختلف مانند برنامه ریزی مسیرها، پیش بینی تقاضا و حتی برقراری ارتباط با کاربران استفاده می کند. با تقویت این ابزارهای هوش مصنوعی، مشتریان می توانند تجربه بهتری در هنگام استفاده از خدمات حمل و نقل یا تحویل غذای اوبر داشته باشند.

هوش مصنوعی همچنین به این شرکت کمک می کند تا همکاری خود را با سایر نوآوران هوش مصنوعی تقویت کند و به حفظ موقعیت خود به عنوان یک رهبر فکری و چهره قابل اعتماد در بازار کمک کند. شبکه های مولد توسعه یافته برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها توسط این شرکت، هوش مصنوعی را قادر می سازد تا حجم وسیعی از اطلاعات را تجزیه و تحلیل کند. در حالی که این معمولا یکی از چالش های اصلی هنگام کار با داده های بزرگ است.

چالش ها در پذیرش فناوری های نوظهور

یکی از بزرگترین چالش های پذیرش هوش مصنوعی هزینه اولیه اجرای این فناوری است. در همین حال، برخی از شرکت‌ها راه‌هایی برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن پذیرش هوش مصنوعی پیدا کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به سادگی معتقد باشند که مزایای بالقوه هوش مصنوعی ارزش سرمایه‌گذاری اولیه را دارد. در واقع، اگرچه چالش‌های مرتبط با پذیرش هوش مصنوعی هنوز وجود دارد، بسیاری از شرکت‌ها به دلیل مزایایی که ارائه می‌دهند، همچنان مایل به دنبال کردن فناوری‌های هوش مصنوعی هستند.

DoorDash همچنان به یافتن راه‌های جدید و نوآورانه برای ادغام هوش مصنوعی در محصول خود ادامه می‌دهد، و اگرچه این ممکن است در ابتدا گران باشد، اما در نهایت به شرکت کمک می‌کند تا سریع‌تر به سمت سودآوری کلی حرکت کند. اوبر همچنان خود را به عنوان یک رهبر در این زمینه تثبیت می کند و سرمایه گذاری های قابل توجهی در هوش مصنوعی انجام می دهد که می تواند مزیت رقابتی قابل توجهی را در آینده به این شرکت بدهد.

هر دو شرکت می توانند از هوش مصنوعی برای کاهش بسیاری از معایب توسعه بیشتر هوش مصنوعی استفاده کنند. از آنجایی که یادگیری ماشین شروع به تسلط بر توسعه و آزمایش برنامه‌های کاربردی می‌کند، شرکت‌ها احتمالا مجبور خواهند شد تا با این فناوری همگام شوند. سرمایه گذاری قابل توجهی در تحقیق و توسعه (R&D). تحقیق و توسعه در سه ماهه اول سال جاری برای اوبر 775 میلیون دلار هزینه داشته است، در حالی که DoorDash حدود 231 میلیون دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرده است. پیاده‌سازی هوش مصنوعی می‌تواند بار این هزینه‌ها را کاهش دهد، زیرا هوش مصنوعی می‌تواند در کارهای تحقیق و توسعه مختلف مانند آزمایش و تجزیه و تحلیل داده‌ها کمک کند، در نتیجه روند توسعه را سرعت می‌بخشد و این کار را به طور موثر انجام می‌دهد. با این حال، اوبر با تیم قوی هوش مصنوعی و شبکه های عصبی خود در این زمینه برتری دارد.

به نظر می رسد که آماده شدن برای تأثیر هوش مصنوعی (AI) می تواند یک سرمایه گذاری عاقلانه برای شرکت هایی مانند Uber و DoorDash، به ویژه در صنعت فناوری و خدمات مصرف کننده باشد. انجام این سرمایه گذاری ها به مرور زمان نتیجه خواهد داد و این شرکت ها در دراز مدت سود خواهند دید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *