اگر می خواهید چیزی آنلاین پیدا کنید، آن را در گوگل جستجو کنید. اگرچه این واژه تنها چند سال است که بخشی از فرهنگ لغت مدرن است، اما به معنای واقعی کلمه نحوه جستجوی ما برای اطلاعات، تصاویر، محصولات و بسیاری موارد دیگر را تغییر داده است.

اما واقعا موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند؟ اگرچه این شرکت در مورد به اشتراک گذاری اسرار داخلی بدنام است، اما ما اطلاعات زیادی در مورد نحوه نمایه سازی، مرتب سازی و ارائه صفحات توسط الگوریتم داریم.

اگر شما هم مانند هر کس دیگری هستید که سعی می کند بخشی از پای نتایج جستجوی گوگل را به دست بیاورد، این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا در مورد صفحات فرود و محتوای سایت خود انتخاب های بهتری داشته باشید.

بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید وارد آن شویم و به پشت پرده نگاه کنیم تا ببینیم جستجوی Google چگونه کار می کند.

این پست را با وارد کردن ایمیل خود در زیر دانلود کنید

موتور جستجوی گوگل چگونه کار می کند

سه مؤلفه اصلی وجود دارد که همگرا می شوند تا موتور جستجو را به خوبی کار کند. این عناصر عبارتند از:

  • خزیدن – گوگل ارتشی از ربات ها را می فرستد تا صفحات جدیدی را که در اینترنت ظاهر می شوند پیدا کنند. این ربات ها اطلاعات صفحه، از جمله تصاویر، متن و فیلم ها را دانلود می کنند.
  • نمایه سازی – احتمالاً گوگل یکی از کامل‌ترین فهرست‌های فهرست تمام سایت‌های موجود در اینترنت را تا به امروز دارد. برای اینکه یک سایت در نتایج جستجو ظاهر شود، باید به فهرست اضافه شود. در این مرحله، گوگل داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط خزنده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و آن‌ها را سازمان‌دهی می‌کند تا یک سایت جدید را به درستی فهرست کند.
  • نتایج جستجو – هنگامی که کاربر یک نتیجه جستجو قرار می دهد، الگوریتم قدرتمند گوگل از داده های فهرست خود برای پر کردن صفحات نتایج جستجو با اطلاعات مرتبط استفاده می کند. در ادامه بیشتر به این خواهیم پرداخت که چگونه می‌داند کدام صفحات را رتبه‌بندی کند.

در حالی که این مراحل به خودی خود بسیار ساده به نظر می رسند، به یاد داشته باشید که میلیون ها وب سایت وجود دارد که هر روز وب سایت های جدیدی به صورت آنلاین ارائه می شوند. حتی با وجود چنین شبکه گسترده ای از سرورها، ربات ها و توسعه دهندگان، گوگل فقط می تواند اطلاعات زیادی را مدیریت کند.

چگونه در ۷ مرحله در گوگل رتبه بالاتری کسب کنیم؟

SEO چیست (بهینه سازی موتور جستجو): راهنمای کامل برای رسیدن به نتایج برتر گوگل

ویژگی های کلیدی موتور جستجوی گوگل

همه می‌دانند که گوگل موتور جستجوی واقعی اینترنت است، زیرا بر هر گزینه دیگری (یعنی بینگ، یاهو و غیره) تسلط دارد. اما دلیلی وجود دارد که چرا گوگل بیش از 85 درصد از سهم بازار را برای جستجوهای دسکتاپ و بیش از 90 درصد را برای جستجوهای موبایلی در اختیار دارد – واقعاً خوب کار می کند.

در اینجا یک مرور سریع از ویژگی های اصلی موتور جستجو ارائه می شود.

جستجوهای جستجو

به طور متوسط ​​در هر ثانیه حدود 40000 عبارت جستجو در گوگل وجود دارد. این پرسش‌ها می‌تواند از جستجوی زمان‌های فیلم گرفته تا پرسیدن سؤالات مبهم برای شکست دادن تیم دیگر در نوار باشد.

آنچه در مورد این پرس و جوها بسیار قابل توجه است این است که الگوریتم یاد می گیرد که چگونه نشانگرهای کلیدی را شناسایی کند، از جمله:

  • کلید واژه ها – گوگل برای نمایش اطلاعات صحیح به دنبال کلمات کلیدی اولیه و ثانویه می گردد. برای مثال، با «زمان‌های نمایش فیلم در لس‌آنجلس»، «زمان‌های نمایش فیلم» کلیدواژه اصلی و LA کلیدواژه ثانویه است.
  • متن نوشته – اگر کسی به دنبال «زمان‌های نمایش فیلم» است، احتمالاً سعی می‌کند فیلمی را پیدا کند که امروز پخش می‌شود، نه فردا یا سه هفته دیگر. بنابراین، گوگل باید زمینه پرس و جو را درک کند، حتی اگر کاربر آن را ارائه ندهد (یعنی در مورد زمان نمایش فیلم در لس آنجلس برای امروز، 8 ژوئن) سوال کند.
  • پاسخ های مستقیم – اگر کسی مستقیماً سؤالی می‌پرسد (یعنی «اعلامیه استقلال کی امضا شد؟»)، Google می‌تواند پاسخ را مستقیماً به‌عنوان یک قطعه بدون مجبور کردن آن شخص برای کلیک کردن روی پیوند ارائه کند. به این ترتیب، آنها می توانند بدون نیاز به بازدید از یک سایت و خواندن صفحه برای یافتن آنچه نیاز دارند، سریعتر اطلاعات را دریافت کنند. علاوه بر این، گوگل اکنون شروع به برجسته کردن پاسخ ها در صفحات نتایج کرده است، بنابراین کاربران نیازی به پیمایش زیادی ندارند.

صفحات نتایج

صفحات نتایج پیوندهایی هستند که پس از وارد کردن عبارت جستجو می‌بینید. از آنجایی که Google برای ارتباط و ارزش بیش از هر چیز ارزش قائل است، با ارزش ترین و مرتبط ترین محتوا را در بالای صفحه قرار می دهد (البته در زیر تبلیغات پولی). بنابراین، می‌توانید مطمئن باشید که با کلیک بر روی پیوند اول یا دوم به سایتی می‌روید که:

  • معتبر – گوگل سایت هایی را با ویژگی های امنیتی نامناسب یا آدرس های مشکوک جریمه می کند
  • معتبر – گوگل سایت هایی را در اولویت قرار می دهد که دارای شبکه گسترده ای از بک لینک هستند.
  • آموزنده – صفحه ای که به آن می روید اطلاعات زیادی در مورد درخواست جستجوی شما خواهد داشت، شاید بیشتر از آنچه نیاز دارید.

ویژگی های جستجوی تخصصی

در حالی که صفحات نتایج جستجو هنوز رایج‌ترین نوع پاسخی هستند که از Google دریافت می‌کنید، موتور جستجو ابزارها و ویژگی‌های تخصصی دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی از این عناصر عبارتند از:

  • نقشه ها و مسیرها – نه تنها نزدیکترین سالن سینما را به خود بیابید، بلکه مسیرهای رانندگی برای آن را نیز دریافت کنید.
  • تصاویر – تصاویر مربوط به جستجوی خود را مشاهده کنید.
  • خريد كردن – اگر در حال خرید محصول هستید، گوگل می تواند بهترین سایت های تجارت الکترونیک را برای خرید آن معرفی کند.
  • فیلم های – از آنجایی که گوگل مالک یوتیوب است، می توانید ویدیوهای مرتبط با جستجوی خود را پیدا کنید. بسیاری از این موارد نیز در صفحات نتایج ظاهر می شوند.

به طور کلی، زمانی که نیاز به انجام کاری آنلاین دارید، گوگل احتمالا راهی برای تکمیل یک کار، یافتن اطلاعات یا مکان یابی یک صفحه وب خاص برای شما دارد.

تمایز بین مرورگر و موتور جستجو

از آنجایی که گوگل معمولاً صفحه پیش‌فرض در مرورگر افراد است، به راحتی می‌توان این دو عنصر را با هم اشتباه گرفت. در اینجا یک تفکیک اساسی از تفاوت بین مرورگر و موتور جستجو آورده شده است:

  • مرورگر – نرم افزاری که کاربر را به اینترنت متصل می کند. نمونه هایی از مرورگرها عبارتند از گوگل کروم، فایرفاکس، مایکروسافت اج، سافاری و غیره.
  • موتور جستجو – وب سایتی که نتایج جستجو را بر اساس درخواست کاربر فیلتر می کند. نمونه هایی از موتورهای جستجو عبارتند از گوگل، بینگ، یاهو و حتی Ask Jeeves.

تعامل بین مرورگرها و موتورهای جستجو

اگرچه برای گشت و گذار در اینترنت به مرورگر نیاز دارید، اما برای این کار به موتور جستجو نیاز ندارید. به عنوان مثال، اگر صفحات مختلفی را در مرورگر خود نشانه گذاری کنید، می توانید بدون باز کردن موتور جستجویی مانند گوگل، در صورت لزوم بین آنها جابه جا شوید.

مرورگر را به عنوان یک ماشین و یک موتور جستجو را به عنوان یک نقشه در نظر بگیرید. اگر از قبل می‌دانید کجا باید بروید، می‌توانید بدون هیچ مسیری به آنجا برانید (در این قیاس، ارائه‌دهنده اینترنت شما گاز است.) با این حال، اگر می‌خواهید بدانید کجا باید بروید، می‌توانید از یک موتور جستجو برای کشف استفاده کنید. آن اطلاعات

اساساً برای راه اندازی موتور جستجو به مرورگر نیاز دارید، اما برای کار با مرورگر به موتور جستجو نیاز ندارید.

گیک ها برای گیک ها

مزایا و محدودیت های موتور جستجوی گوگل

اگرچه گوگل موتور جستجوی اصلی اکثر کاربران است، اما 100 درصد کامل نیست. در اینجا برخی از مزایا و معایب استفاده از Google برای تمام نیازهای مرتبط با جستجوی شما آورده شده است.

مزایا – هزاران ابزار جستجو

باورش سخت است که سایت اصلی گوگل در زمان راه اندازی در مقایسه با امروز چقدر ساده بود. اکنون، امکانات و ابزارهای زیادی در دسترس هستند که می توانید تمام وقت خود را در گوگل صرف کنید و هرگز به وب سایت دیگری نروید.

محدودیت – گوگل تبلیغات پولی را در اولویت قرار می دهد

زمانی بود که نتیجه جستجوی برتر همیشه ارگانیک بود، به این معنی که با بهترین گزینه بودن آن جایگاه را به دست آورد. اکنون، Google Ads معمولاً چند نقطه اول را به خود اختصاص می دهد، بنابراین باید برای نتایج ارگانیک به پایین بروید. در حالی که تبلیغات هنوز بر اساس کلمه کلیدی شما هدف قرار می گیرند، همیشه “بهترین” گزینه نیستند.

سود – نتایج جستجوی بهتر

الگوریتم گوگل آنقدر پیشرفته است که عملا می تواند جست و جوی شما را برای شما به پایان برساند. هر چیزی که توسط Google ارائه می‌شود ارزشمند، مرتبط و مفید است، بنابراین نیازی به جستجو در جای دیگری برای دریافت آن اطلاعات نیست.

محدودیت – ردیابی داده ها

حتی اگر از حالت ناشناس در گوگل استفاده می کنید، موتور همچنان حرکات شما را به صورت آنلاین ردیابی می کند. بنابراین، هر زمان که از گوگل استفاده می‌کنید، مهم نیست که چه کاری انجام می‌دهید، اطلاعات شما در پایگاه داده وجود دارد.

4 نکته برای جستجوی مؤثر در گوگل

اگرچه گوگل الگوریتم خود را به‌روزرسانی می‌کند تا بتواند هدف و زمینه کاربر را بهتر درک کند، اما چند راه برای به حداکثر رساندن نتایج جستجوی شما وجود دارد. در اینجا گزینه های مورد علاقه ما هستند:

از نقل قول برای تطابق دقیق استفاده کنید

اگر به دنبال یک کلمه کلیدی نسبتا گسترده هستید، ممکن است بخواهید نتایج خود را با استفاده از نقل قول در اطراف کلمه کلیدی خاص محدود کنید. به این ترتیب، گوگل فقط مطابقت دقیق آن کلمه کلیدی را نشان می دهد و هر چیزی را که شما نمی خواهید از صفحه نتایج حذف می کند.

جستجو در یک وب سایت خاص

برخی از وب‌سایت‌ها تعداد زیادی صفحه دارند، و پیدا کردن سریع صفحه مناسب دشوار است. برای جستجو در یک سایت خاص، کافی است نام سایت را با علامت دونقطه بعد از آن تایپ کنید (یعنی rockcontent.com: وبلاگ). به این ترتیب، می توانید بدون نیاز به پیمایش در چندین صفحه، آنچه را که نیاز دارید به دست آورید.

عبارات خاص را از نتایج جستجو حذف کنید

در حالی که نقل قول ها به شما مطابقت دقیقی می دهند، یک خط فاصله به گوگل می گوید که عبارات خاصی را از نتایج جستجو حذف کند. اگر می خواهید چیزی را جستجو کنید که دارای دو معنی است، این گزینه کمک می کند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید دلفین‌های میامی را جستجو کنید، اما می‌خواهید ذکر این حیوان را حذف کنید، می‌توانید «- animal» را بعد از عبارت جستجوی خود تایپ کنید.

انواع فایل های خاص را پیدا کنید

گاهی اوقات، شما فقط یک سند یا فایل از اینترنت می خواهید. در این صورت، می‌توانید نام مورد را تایپ کنید و در قسمت ، “نوع فایل: ” را با نوع فایل اضافه کنید (یعنی نوع فایل: PDF یا JPG).

محتوای بهینه شده گوگل را از WriterAccess دریافت کنید

محتوا فقط به اندازه‌ای خوب است که Google بتواند آن را پیدا کند، بنابراین شما محتوای SEO را از WriterAccess می‌خواهید. مهم نیست که چه نوع سایتی را اجرا می کنید، مجموعه نویسندگان با استعداد ما می توانند صفحات وب، موضوعات ایمیل، پست های وبلاگ، صفحات فرود و موارد دیگر را بهینه سازی کنند. زمانی که نویسندگانی با تمرکز بر سئو در کنار خود داشته باشید، رتبه بندی در گوگل بسیار آسان تر است. نسخه آزمایشی دو هفته ای رایگان خود را درخواست کنید و ببینید WriterAccess چه کاری می تواند برای شما انجام دهد!


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *