هر یک از ما هنگام خرید از یک فروشگاه اینترنتی این سوالات را از خود پرسیده ایم:

– آیا الان واقعا به این محصول نیاز دارم؟

– آیا ارزشش را دارد که این فرم طولانی را برای خرید پر کنم و اطلاعات زیادی در مورد خودم به این فروشگاه بدهم؟

بعد احتمالا بی خیال خریدیم!

اما اکنون که صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، نباید اجازه دهید مشتریان شما چنین سوالاتی را از خود بپرسند. چطور هستید؟ شما باید روش های پرداخت ساده و راحت را برای وب سایت خود در نظر بگیرید.

“تسویه حساب” آخرین مرحله ای است که مشتریان برای خرید از وب سایت شما طی می کنند. بنابراین، باید سریع و بدون دردسر باشد و تجربه خرید ارزشمندی را تضمین کند. همچنین در این مقاله به شما خواهیم گفت که:

اگر از دست دادن مشتریان خود در آستانه خرید به شما آسیب می زند، این مقاله را بخوانید!

جریان پرداخت شامل مراحلی است که مشتریان هنگام خرید از وب سایت فروشگاه طی می کنند. این مراحل از لحظه «افزودن محصولات به سبد خرید» تا دریافت تاییدیه خرید و پرداخت توسط مشتریان آغاز می شود.

فرآیند پرداخت برای هر فروشگاه متفاوت است، اما معمولا شامل بخش های زیر است:

  • سبد خرید: این قسمتی است که مشتریان شما یک محصول یا خدمات را برای خرید اضافه می کنند و می توانند محتویات آن را بررسی کنند.
  • دکمه پرداخت: فرآیند پرداخت را شروع می کند.
  • اطلاعات گیرنده: این قسمتی است که مشتریان آدرس و اطلاعات تماس خود را ثبت می کنند.
  • بررسی نهایی سفارش: در این قسمت خلاصه نهایی کالاها و خدمات خریداری شده، اطلاعات حمل و نقل و روش های پرداخت سفارش نمایش داده می شود.
  • تایید سفارش: این صفحه فرود است که پس از پرداخت هزینه سفارش به کاربر نشان داده می شود. این صفحه معمولا شامل شماره سفارش و شماره پیگیری است.

ما به شما مقاله “صفحه فرود چیست؟” آن را در آکادمی وبزی بخوانید.

ممکن است فکر کنید که مراحل جریان پرداخت خیلی مهم نیستند. اما اینطور نیست! فرآیند پرداخت سفارش بسیار مهم است. زیرا مشتری در فرآیند تسویه حساب به خرید از فروشگاه شما بسیار نزدیک است. هر مشکلی که در فرآیند پرداخت رخ می دهد می تواند مشتری شما را سردرگم و دلسرد کند و در نهایت ممکن است آنها را از دست بدهید. در واقع سخت ترین مرحله خرید از فروشگاه شما می تواند مرحله پرداخت، ثبت و پرداخت نهایی سفارش باشد. بنابراین هر مرحله در فرآیند پرداخت فرصتی حیاتی برای اطمینان از فروش محصول شما است.

طبق آمار موسسه بایمرد، نزدیک به 70 درصد سبدهای خرید هنگام تسویه حساب در فروشگاه های آنلاین رها می شود. بنابراین، بهینه سازی صفحات جریان پرداخت یک گام مهم برای همه فروشگاه های آنلاین است.

برای ایجاد یک جریان پرداخت عالی، باید دو هدف داشته باشید:

1. فرآیند پرداخت را تا حد امکان برای کاربر ساده کنید: برای رسیدن به این هدف، باید اصطکاک در جریان پرداخت را کاهش دهید. زیرا ممکن است چیزی نامشخص یا ناآشنا در فرآیند پرداخت برای کاربران وجود داشته باشد یا ممکن است بخشی وجود داشته باشد که کاربران به آن اهمیتی ندهند و خرید خود را رها کنند.

2. فروش و درآمد کسب و کار خود را افزایش دهید: همانطور که فروشگاه های مواد غذایی برای وسوسه کردن مشتریان، خوراکی هایی مانند آب نبات و آدامس را در هنگام خرید قرار می دهند، شما نیز می توانید همین کار را برای افزایش درآمد خود انجام دهید. چطور هستید؟ با ارائه محصولات و خدمات مرتبط خود در فرآیند تسویه حساب.

در ادامه مقاله در مورد دو هدف فوق بیشتر توضیح خواهیم داد.

چگونه اصطکاک در جریان پرداخت را کاهش دهیم؟

بهترین راه برای کاهش تنش این است که مطمئن شوید مخاطبان وب سایت شما تا حد امکان موانع کمتری برای خرید دارند. این موانع ممکن است مربوط به مدت زمانی باشد که شما برای تحویل سفارش‌ها به آن‌ها صرف می‌کنید، یا مربوط به شک و تردید مصرف‌کنندگان در مورد کیفیت محصولات و خدمات شما باشد. در واقع، شایع ترین دلایل رها شدن سبدهای خرید شامل مشکلات حمل و نقل (گران یا طولانی) و غیرقابل اطمینان بودن فروشگاه یا محصولات آن است.

در اینجا سه ​​راه آزمایش شده و واقعی برای اطمینان از رها نشدن سبد خرید شما آورده شده است:

  • چندین پیشنهاد حمل و نقل ارائه دهید: برای برخی از مشتریان، هزینه های حمل و نقل مهمتر از هر چیز دیگری است. فروشگاه های آنلاین حرفه ای چندین پیشنهاد حمل و نقل ارائه می دهند. آنها حداقل یک پیشنهاد ارزان هستند مشتریان حساس به قیمت و یک پیشنهاد مناسب برای مشتریان حساس به زمان حاضر.
  • نشان دهید که قابل اعتماد هستید: بسیاری از مشتریان نسبت به خرید از یک فروشگاه جدید محتاط هستند. آنها ممکن است در مورد کیفیت محصول، کیفیت تحویل یا جزئیاتی که در مورد محصول خود نوشته اید شک داشته باشند. این تردیدها باعث می شود که مشتری در نهایت از خرید خود صرف نظر کند. با افزودن ویژگی هایی مانند ضمانت بازگشت وجه، گواهی های کیفیت، بررسی های قبلی مشتریان و غیره، می توانید اعتماد مشتریان جدید را جلب کنید.
  • به حداقل رساندن فیلدهای فرم سفارش: حقیقت این است که ما پر کردن فرم ها را دوست نداریم! این مشکل در خرید آنلاین نیز قابل مشاهده است. از آنجایی که اکثر خریدها از طریق تلفن همراه انجام می شود و ورود آنها دشوارتر است، چند فیلد اضافی می تواند باعث شود مشتری از خرید خود صرف نظر کند. پس با فیلدهای محدود، اطلاعات اصلی و مهم مشتریان خود را جستجو کنید، نه اطلاعات اضافی و بیهوده!

چگونه درآمد خود را در جریان های پرداخت افزایش دهیم؟

می‌توانید از استراتژی‌های زیر برای افزایش درآمد خود در طول جریان کاربران پرداختی استفاده کنید:

  • هنگامی که مشتریان وارد صفحه تسویه حساب می شوند، آنها را با چیزی مانند “10% تخفیف برای سفارش های بالای 300 دلار”، “ارسال رایگان برای سفارش های بالای 500 دلار” یا “دریافت یک هدیه رایگان با خرید بالای 700 دلار” تشویق کنید تا بتوانند محصولات بیشتری را به سبد خرید خود اضافه کنند. .
  • اگر فروشگاه شما چندین محصول دارد، احتمالاً این محصولات مرتبط هستند. به عنوان مثال، اگر تشک طبی می فروشید، مشتریانی که به دنبال خرید تشک هستند ممکن است به بالش هایی که می فروشید نیز علاقه مند شوند. بنابراین می توانید کوسن های خود را در صفحه «سبد خرید» یا صفحه فرود «تأیید خرید» به مشتریان عرضه کنید.
  • اگر کسب و کار شما کالاها و خدماتی را می فروشد که مصرف کنندگان ممکن است به طور مکرر از آنها استفاده کنند، می توانید “اشتراک با تخفیف” را به آنها پیشنهاد دهید.
  • وقتی مشتری شما محصولی را انتخاب می کند و آن را در سبد خرید خود قرار می دهد، می توانید محصولات اضافی را به آن محصول وارد کنید که اغلب با هم خریداری می شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله ۱۰ راه برای افزایش فروش آنلاین در آکادمی وبزی را مطالعه کنید.

نتیجه گیری: به طور مداوم فرآیند پرداخت فروشگاه خود را آزمایش و بهینه کنید

در این مقاله به شما گفتیم که جریان پرداخت در فروشگاه های آنلاین چیست و چگونه می توانید آن را بهینه کنید.

در نهایت، باید بدانید که چه بخواهید اصطکاک را کاهش دهید یا درآمد را در فرآیند پرداخت مشتری افزایش دهید، باید دائما جریان پرداخت خود را آزمایش و بهینه کنید. به یاد داشته باشید، همیشه فرصت هایی برای کاهش اصطکاک پرداخت و افزایش درآمد در طول این فرآیند وجود دارد.

اگر در مورد بهینه سازی فرآیندهای پرداخت کاربران سوالی دارید، می توانید در قسمت نظرات همین مقاله از ما بپرسید. همچنین پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه این مقاله، مقاله آکادمی وبازی چگونه یک صفحه پرسش و پاسخ موثر ایجاد کنیم را مطالعه کنید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *