آئودی استفاده از هوش مصنوعی را برای بررسی کیفیت جوش های نقطه ای (نوعی اتصال بین قطعات فلزی) در ساخت بدنه خودروهای خود آغاز کرده است. آنها قبلاً این سیستم را در یک پروژه موفق در کارخانه Neckarsulm آزمایش کرده‌اند و اکنون شروع به استفاده گسترده‌تر از این فناوری در کارخانه‌های خود کرده‌اند.

به گفته هوشیو، گروه فولکس واگن، از جمله آئودی، تا پایان سال زیرساخت فنی هوش مصنوعی را در سه سایت دیگر خود نصب خواهد کرد. این پروژه بخشی از یک ابتکار بزرگتر به نام Automotive 2025 است که بر استفاده از هوش مصنوعی در صنعت خودرو تمرکز دارد. این پروژه توسط آئودی آغاز شد.

آئودی از هوش مصنوعی برای بررسی کیفیت جوش های نقطه ای (که نوعی اتصال در فلزکاری هستند) در خودروهای خود در کارخانه Neckarsulm استفاده می کند. پیش از این، کارگران مجبور بودند از امواج اولتراسونیک برای بررسی دستی حدود 5000 جوش در هر وسیله نقلیه استفاده کنند، اما اکنون هوش مصنوعی می تواند حدود 1.5 میلیون جوش را در 300 خودرو در هر شیفت تجزیه و تحلیل کند. به این ترتیب، کارمندان تنها می‌توانند بر مشکلات احتمالی که هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد تمرکز کنند، و تهیه وسایل نقلیه باکیفیت را برای آنها آسان‌تر می‌کند. آئودی می گوید که استفاده از هوش مصنوعی به آنها کمک می کند تا کیفیت محصولات خود را به طور موثرتر و کارآمدتر کنترل کنند.

علاوه بر این، گروه فولکس واگن در حال آماده شدن برای استفاده از این فناوری در سایر کارخانه های خود است. آنها در حال حاضر مقدمات نصب زیرساخت های فنی هوش مصنوعی را در یک کارخانه آئودی بروکسل آغاز کرده اند و دو کارخانه دیگر، کارخانه فولکس واگن در امدن و دفتر مرکزی آئودی در اینگولشتات، به زودی زیرساخت های هوش مصنوعی لازم را نصب خواهند کرد.

تیمی از کارشناسان زیرساخت های فنی را برای استفاده از هوش مصنوعی در برخی سایت ها نصب کردند و همچنین تفاوت هایی را در تنظیمات جوش شناسایی کردند. کارشناسان از این اطلاعات برای آموزش مجدد مدل هوش مصنوعی استفاده می کنند تا بتواند هر گونه مشکل در فرآیند جوشکاری را بهتر شناسایی کند. به عنوان مثال، تیم آئودی در حال بررسی نحوه استفاده از این داده ها برای تعمیر و نگهداری پیش بینی شده است، که به معنای شناسایی مشکلات احتمالی قبل از وقوع و رفع آنها در مراحل اولیه تولید است.

کارشناسان در حال حاضر در حال نصب سیستم های کامپیوتری لازم برای استفاده از هوش مصنوعی در سایت های خاصی از گروه فولکس واگن هستند. با این حال، هر مکان ممکن است تنظیمات جوش متفاوتی داشته باشد، بنابراین کارشناسان این تفاوت ها را شناسایی می کنند تا سیستم هوش مصنوعی را بر این اساس تنظیم کنند. داده های تولید شده از طریق استفاده از هوش مصنوعی می تواند برای بهبود سایر فرآیندها در آینده مورد استفاده قرار گیرد. تیم آئودی در حال حاضر از این داده‌ها برای تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده استفاده می‌کند، به این معنی که می‌توانند دقیقاً پیش‌بینی کنند که خودرو چه زمانی در جاده‌ها به تعمیر و نگهداری نیاز دارد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *